Saturday, November 14, 2009

Ketika Cuti Menjelang Tiba..

cuti..holiday..or whatever yg seangkatan dengannya..


mmg seronok gile bile dengar word tu..


memang macam2 plan dalam kepala ni..


apa plan nak wat masa cuti.


aku nak kongsi beberapa event utama semasa cuti..


1)kahwin..



Memang sinonim ngan musim cuti..sebab masa ni lah yang terbaik untuk kahwin..senang mak bapak nak bawak anak2 g kenduri kahwin..jimat sikit duit untuk keperluan dapur..bini pon x yah susah2 nak  masak..hari2 dapat surat jemputan kahwin..tersenyum lebar dapat makan nasi minyak free..lagipon, yg nak kahwin tu pon x keje mase cuti sekolah ni..senang la keje sikit..ramai orang dapat tolong urus majlis kahwin..Selamat pengantin baru pada yang nak kahwin!!


2)khatan



haha..budak laki sangat takut bila berbicara tentang benda ni..hehe..ye la..mana x takut..kena potong nanti..haha..ingat masa kecil dulu..takut gile..tapi mujur la selamat..tapi x de la mandi sungai macam kat kampung tu..simple2 sudah..dah x pakai tok mudim dah skang ni..semua guna ubat bius..guna doktor..dah x sakit macam dulu la..pada adik2 yang nak berkhatan tu,hati2 eyk..buat la apa yang patut!!




3)shopping



bg shopaholic,inilah saat yang dinantikan oleh mereka..Malaysia ni memang kaya ngan Mega Sale..haha..bkn orang biase je,Datin2 pon suka shopping masa Mega Sale..nk jimat duit la katakan(walaupon dalam hati kedekut)haha..pegi je mana2..MidValley,One Utama,Times,n pape lg la..mmg semua mega sale..yela..kan tgah musim perayaan berganda..Krismas,Tahun Baru dan Tahun Baru Cina..hehe..memang habis sakan la shopping..hehe

ada banyak lagi event berlaku masa cuti ni..haha..tapi kalau taip sampai bila x habis..haha..papepon..
Selamat bercuti semua



5 comments :

EasTBuLLeT ChaoTiC said...

kau lupe satu lagik yg penting..

cuti adalah mase utk buat maksiat!!

mne tau ade orang dating dgn dak matrik ke...

rozuan said...

haha..kalau maksiat,x perlu nak tunggu cuti..

hari2 ada maksiat depan mata aku..

bukan budak matrix la..

budak diploma..kan diorg busy mse hari biasa..

hari cuti je la diorg free

aCu said...

ahah~ i lyke part kawen tuh.. =)

rozuan said...

cika mmg suke kalau part kawen..cika pon dad calon kan..bile lagi ni?x sabar nak makan nasi minyak ni..

aCu said...

ahaha..calon?x de la..wan tolong la carikkan..cika da penat la nak carik.