Monday, March 29, 2010

Jangan complain..


penat..satu kata yang keluar dari bibir aku sekarang ini.. tapi kenapa? entahlah,nak kata sibuk, orang lain lagi sibuk.. tapi aku rasa macam x larat dah nak lalu hari esok..

entri ini pon sekadar untuk mengurangkan sawang yang dah melekat sejak dua tiga hari ni..
tapi x pe lah,kita tinggalkan soal penat tu,kita berfikir sejenak..

Adakah anda puas hati dengan hidup anda??

aku ulang..

Adakah anda puas hati dengan hidup anda??

itu soalan bodoh!!Orang Islam tidak boleh berkata begitu!! Mana rasa syukur anda!!
kekadang aku nak tergelak dengan beberapa org kawan aku..
dalam masa sama,rasa marah pon ada..

kenapa??
suka sgt complain pasal hidup diorang..

Tuhan dah bagi banyak nikmat kat korang..
try tengok badan korang,complete..
ada mata.hidung,telinga,cukuplah semua..
tapi ada orang complain,mata sepet la..hidung kemek la..

cuba bayangkan org buta,tuli,pekak..
apa perasaan diorang yang x pernah rasa nikmat yg kita rasa!!
try imagine,
kalau tuhan jadikan kita buta 10 minit je..
boleh ke kita survive seperti org buta survive??
sudah tentu tidak!!

Jadi,jgn suka sgt complain..
syukur is better than complain..
sekadar nak mengingat saja!!
salam..

3 comments :

AiSy_NaDiAz said...

buat masa nie,ak ada sorg mmber yg cmnie.... kdg2,mcm nk lempang dia pun ada gak...

seolah2,hidup dia shja yg Allah bg dugaan....

xfaham.....

ak jugak penat...
tpi ini adalah kehidupan
live it,survive with it..

aCu said...

syukur itu penting ya kawan2~ ngee

Shukri Mohd Ali said...

emosi dowh. wakakaka...

(malas nak bagi komen serius)