Monday, July 19, 2010

komuter..upgradekah? dan pilihan hati anda..



dua tajuk yang berbeza..

isu pertama, komuter..
walau baru seminggu lebih,aku ada di UKM..
dah beberapa kali jugak aku guna khidmat Komuter..

tapi ada perkara yang menghairankan aku..
biasa kalau naik komuter dari stesen UKM,aku x pernah berpeluang untuk duduk..
tapi sekarang ni aku rasa hairan,kenapa tren boleh hampir kosong..
bukan sekali,tapi beberapa kali..
sedangkan hot spot seperti midvalley pon x penuh..
padahal hari itu hari sabtu..


mungkin nasib aku.. atau komuter sudah upgrade..
aku pon x tahu..yg aku tahu koc tengah adalah koc wanita..
kaum lelaki x rasa diskriminasi ke?haha..fikir lah sendiri ye..

****************************************

isu kedua..tentang pilihan..
jika anda diberi pilihan untuk memilih teman hidup anda..
ini bukan tentang isu agama..
pilihan dia antara berharta atau mempunyai rupa..
yang mana satu pilihan anda..
berharta? atau mempunyai rupa?
satu saja..x boleh dua2..susah kan!!haha..

4 comments :

.b.e.d.d.y. said...

a ah hari sabtu baru ni dapat duduk dalam tren and banyak seats kosong. pelik tapi benar

aCu said...

ok. sekarang mari kita wat rombongan pegi mid ramai2 ari sabtu!! yeay!

♥xaturen♥ said...

naik tren tu best ke... huaa. kg mali lo..

Awaniz said...

sebagai bekas pengguna KTM yang tegar dan pernah buat assignment mengenai pengangkutan awam, aku nak kongsi pengalaman sikit..

KTM hari kerja : 7-10 am (full) kalau dari kawasan perumahan...

KTM hari cuti(sabtu&ahad) : 7-11 am (kosong) kalau dari kawasan perumahan..

hari kerja pagi full sebab orang pergi kerja, hari minggu kosong sebab orang bangun lambat...

sekian..

Awaniz's Blog