Wednesday, August 25, 2010

Terima kasih dan redhalah wahai Rozuan


Salam Ramadhan..
seperti hari-hari biasa,tidak lengkap jika manusia itu tidak merasai pengalaman baru pada setiap hari barunya..

Pagi tadi, selesai kelas biokimia,aku bergegas ke bilik Prof. utk memulangkan kembali buku yg telah dipinjam. Prof tiada di bilik dan aku menghubungi prof utk bertanya bila dia akan free. Prof is attending a course and dia minta aku untuk letak dalam peti suratnya.. Selepas meletakkan buku tersebut,aku bergegas pulang kerana next class is at 2.00pm.. too much gap.. terus ke bus stop KUO gara-gara malas balik berjalan kaki..

bila nak ambil phone dari poket, baru perasan..Alamak fon tertinggal..terus gelabah and setiap langkah ke bangunan biologi balik diiringi dengan selawat..mudah-mudahan Allah melindungi fon itu.. itulah hasil penat kerja selama ini..Amin..Doa dimakbulkan.. Fon itu masih di situ dan ada orang sedang memegangnya sewaktu mahi ambil fon tsebut..

*****************************************

sejak 2-3 hari lepas,aku rasa sakit dada.. I mean,kipas kat bilik x boleh pasang kuat-kuat.. x boleh mandi waktu malam.. I thought mgkin sebab i batuk for 2 weeks.. Aku terus melangkah kaki ke Pusat Kesihatan to check it.. aku terkejut..that news buatkan aku takut..buatkan aku bimbang.. Adakah masih ada peluang untuk aku.. Sekali lagi aku diuji dalam bulan Ramadhan ini..

MasyaAllah,sungguh besar ujian-Mu..aku sebagai hamba redha dengan apa yang berlaku..
Aku pasrah akan ketentuan-Nya.. Aku minta maaf dekat semua kalau aku ada buat salah dan silap..Moga-moga Tuhan sembuhkan aku dan makbulkan doa aku..Amin.

2 comments :

yangbanyaknickname said...

sakit apa rozuan?

Awaniz said...

datang bilik aku ok je aku tengok.. ni taktik nak dapat mc nih.. he3!

awaniz's blog