Thursday, September 30, 2010

kau dan aku punya minat berbeza..


kadang-kadang aku terfikir jugak pasal benda ni..hari tu ada tanya seorang kawan aku, "eyh,nape dok bilik, tak gi tengok bola ke? MU lawan liverpool plak!!".. Die jawab"aku tak minat bola lah.."

pelik bin ajaib..biasanya,lelaki yang "truly and full" lelaki ni majoriti minat tengok bola.. aku pulak yang dok terkam sana sini nak tau result match berapa..diorang wat bodoh je..

bukan nak kutuk ke apa..memang indah sungguh ciptaan tuhan ni.. Setiap orang ada minat berbeza..bayangkan kalau semua orang minat yang sama..

contoh,minat jogging..x de harapan la aku nak kuruskan badan jogging kat stadium tiap-tiap petang.. mana tak nya,stadium penuh dengan orang jogging macam nak tengok konsert..

dah la aku ni macam jalan itik..lambat sungguh..orang lain dah sampai Pusanika..baru terhegeh-lalu depan FSSK..apa la..kata nak jogging pukul 6,6.30 baru smpai..walhal,stadium depan bilik je..

Tuhan tu memang adil..kita ada minat berbeza.. supaya dunia ni ceria.. kalau tak,bosan lah..semua orang buat benda sama..

"Kita dilahirkan di dunia untuk berkongsi bakat dan kelebihan yang Tuhan kurniakan kepada orang lain.."

5 comments :

Shukri Mohd Ali said...

gua suka korek-korek tanah. apa orang kisah? hobi gua. kahkahkah.

awaniz said...

aku suka main games... dulu suka exercise, tapi malangnya takde kawan yang besh untuk excercise bersama..

Bungakopi said...

aku suka apa ek? korek idung kot

Bungakopi said...

xdelah. aku suka nyanyi kot even sora xsedap. hehe

K2r~90 said...

idup gue bhgie bile hobi gue x ditiru hahaha