Wednesday, October 20, 2010

Adakah dia jodohku??



Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Pak Cek Biola agak penat hari ini walaupun ada 2 kelas je..
Exam is just around the corner tapi still lack of preparation..

Lupakan pasal study kejap. let's straight to the topic..

Jodoh.. kadang-kadang aku ketawa dengar word tu..entahlah..

Tapi, I have a nice story to share..
Aku pun tak tahu itu petunjuk ke apa?

Aku nak tanya korang semua,
Apa pandangan korang kalau aku jumpa perempuan yang aku tidak kenal,
tapi dalam satu hari tu, aku terserempak dengan dia 6 kali..

Yang aku perasan, Dia satu fakulti aku..
sebab Kali pertama terserempak selepas kami keluar dari Dewan Kuliah yang berlainan..

Kali kedua,Kami terserempak di Surau..
Kali Ketiga, Kami terserempak di Kafe dekat Pusanika
Kali keempat, Kami terserempak di bangunan Biologi
Kali kelima, kami terserempak di Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan (FSSK)
Kali terakhir, ketika aku mahu pulang ke kolej..

Semua itu berlaku dalam 1 hari..Dari pagi ke petang..
Apa semua ini..
yang penting, aku suka melihat dia
dia mungkin tidak secantik orang lain
tetapi, dia manis bila dipandang..

Aku bertanya pada diri aku
Adakah Dia jodohku??
aku tersenyum sendirian..

3 comments :

Bungakopi said...

huhu. nice nice..kau ngan budak tu kan duduk di persekitaran yg sama, so kebarangkalian utk jumpa tu tinggilah..mcm aku, dlm 1 hari msti jumpa muka budak tu je sbb bangunan kuliah sama, bas sama, tmpat makan sama..kedai runcit pon samo!

tp xtaula kat nko kan..huhu

ateeka amer said...

fatwa mana yang cakap, kalau sehari jumpa banyak kali, itu jodoh kita? aku ragu2 plak .

Shukri Mohd Ali said...

aku tak percaya =_="