Thursday, October 7, 2010

Pengembaraan 6 Oktober 2010


Salam dan selamat sejahtera buat semua penggiat blog tanah air..
(maaf,saya lupa la tanah dengan air rapat atau jauh..shuk,tolong saya confirmkan benda ni..)

kenapa tarikh di atas di pilih?
sebab tarikh itu antara hari yang seronok dalam hidup aku..

Bermula satu pagi yang sangat best..
8 pagi- biokimia..(aku skip)..
9-11 pagi-anatomi(alamak,lupe lak..kelas dah habis..)
1-2 ptg-taxonomi(satu2nya kelas aku pergi..sebab lecturer tu mentor aku..haha)
5-6 ptg-molekul(confirmlah ponteng..)

rozuan sangat teruk sekarang ni..suka ponteng kelas..kawan-kawan..boleh tolong nasihat si rozuan ni x?kalau boleh,pukul je kalau dia nakal..huhu..

pengembaraan 1
bermula pengembaraan selepas kelas taxonomy pukul 2ptg, kawan aku ajak pergi Kajang..aku ni jenis pantang orang ajak..sure la nak pergi.. naiklah kami Bas Rapid yang aku benci gila tuh.. Bas tu aku peliklah..naik je 5 minit,dah start pening kepala..


tujuan aku ke Kajang sebenarnya nak gunting rambut..haha..setelah 3 jam kat Kajang,baliklah kitorang..Masa atas bas dah nak sampai Kajai, kawan aku yang lain call..ajak jalan-jalan sekitar Bangi dengan motor.. apalagi,dengan sikap aku yang pantang diajak, aku ok je..tunggulah aku kat stesen Bas Kajai..

pengembaraan 2
Bermulalah pengembaraan Kedua ke Bangi..Berbekalkan kamera compact Canon,kami bercadang nak pergi ambik-ambik gambar..kan dah nak sunset masa tuh..dapat snap moment cantik ok la..

bercadang nak pergi Tasik Cempaka..yang mana satu Tasik Cempaka?alamak,tertukar tasik la..haha..Bila terpandang signboard ke Serdang, dah x jadi plan nak tangkap gambar.. nak pergi Serdang la..nak tengok kawan kitorang masuk hospital..Good bye, Bangi!!

pengembaraan 3
wah..cantik sungguh view kat sini..snap bape gambar..weyh,mission aku bukan ambik gambar..ayuh cari wad 6C..kesian dia..I am sorry for you friend..Be strong.. yang aku tak boleh tahan,ada seorang mamat india,ikut je aku pergi mana..pastu,nak bermesra pulak..siap tanya soalan sama banyak kali..geram je nak cakap.. lu pahal beb..lu bukan taste wa la..haha..sentap tak korang rasa mamat tuh..masa jumpa kawan aku, belek-belek lah surat khabar metro kat katil pesakit tuh..wah .. burger Whopper kat Burger King RM1 je la..special promotion untuk ari ni..usha outlet mana paling dekat..erm..Alamanda..


pengembaraan 4
habis je waktu melawat,kitorang cabut terus pergi Alamanda..bersemangat betul nak burger tu..samapi2..Argh.. kami kecewa sangat.. Promotion are sold out..mati la..wat penat je.. untuk kurangkan rasa kecewa kitorang, alang-alang dah ada kat Alamanda, tengok wayang la..citer Kami pilih, Charlie St. Cloud.. best sgt.. berbaloi tunggu 2 jam nak tengok filem ni.. jom la tengok cerita sedih penuh mistik ni..


pengembaraan 5
habis je tengok wayang,cabut balik UKM dalam pukul 12 tengah malam.. pergi kolej Amin dulu sebab kawan nak baiki laptop..tapi, kedai dah tutup..jumpa kawan lain kat Amin..diorang ajak lepak kat maple Amir Ali.. pergh,makan lagi..gemuklah aku kali ni..jogging malas..haha.. pergi la lepak smpai kul 1 lebih kot..dekat-dekat pukul 2..smpai2 ngantok sgt..bukak laptop..

opss my roomate birthday, Buat Najib yang tersayang..sorry,x tahu your birthday.. Happy birthday..nanti I bg hadiah k..

3 comments :

ateeka amer said...

baru tau najib itu roomate ko. hehe. aku mula2 ingat nak tengok citer tuh, tapi sebab zac efron................ kensel! aku layan eat pray love. terlebih best. hehe.

awaniz said...

ko jumpa gua tak mau citer plak? adoi... ni gua panas nih..

caliphkaai said...

dipilih.

bukan di pilih.