Tuesday, November 9, 2010

Bahana Filem Legion..


Filem ni tahun lepas punya..
mmg tau crita tu x logik..
lebih-lebih lagi kite sbg umat Islam..
yg percaya hnya pada kekuasaan ALLAH SWT sahaja..


tapi,aku just nak lihat plot cerita tu..
hmpir sama atau x dgan sejarah islam yg dulu
mmg ad persamaan..
Dimana seorg wanita melahirkan bayi tanpa bapa..
seolah-olah Maryam ingin melahirkan Nabi Isa A.S.

Selain itu,penggunaan malaikat Gabriel n Michael..
seolah-olah menggambarkan malaikat Jibril dan Mikail..

Lihatlah..betapa kita diperkotak-katikkan..
Kita tidak boleh biarkan benda sebegini berlaku..
sampai bila umat islam akan terus diejek..

banyak lagi filem Barat yg seperti ini...
bkanlah niat aku nak halang korg tgk cite ni..
silakan tgk dan buatlah penilaian sendiri..
Kita semua ada akal dan tahu apa yg betul dan ap yg palsu..

Semoga umat islam akan bersatu dan menjadi kuat
suatu hari nanti..
Amin..

5 comments :

chentaMAYA said...

rase cam xtengok kot. sbb xbesh! har har~

Nur Diyana Mukhtar said...

tgk trailer pun xminat.. memang xtgk sampai skrg.. mengarut je

zacky ~786~ said...

hah pkcik biola ada satu lg filem lbh kurg cmtu.!! npe die.. clash of the tintans..!!

zamdayz said...

.pak cik biola.

mcm xsempat nak tengok sbb bz sgt lately. later2 la eh.hehe

nur said...

banyak gak citer2 plot camni
ALL IN ONE