Friday, November 12, 2010

Trend Makanan Segera..





Assalamu'alaikum dan salam sejahtera
buat semua follower,blogger dan reader..

cuba tengok makanan kat atas tuh..
mesti berkenan kan..
Sebut saja restoran makanan segera..
semua orang kenal..tak kiralah dari yang kecil sampai ke tua

Banyak sangat restoran makanan segera sekarang ni..
KFC,Burger King,McD, Pizza Hut dan lain2..

Orang zaman sekarang ni dah jadi trend makan makanan segera..
sebab cepat,jimatkan kos dan mungkin murah
kalau mahal pon agak berbaloi..

Tapi, Pensyarah bio masa aku kat matrix dulu pernah cerita
orang yang suka makan makanan segera,
risiko untuk mati adalah dua kali ganda
lebih awal daripada yang kurang makan
atau langsung tidak makan makanan segera..

Aku x halang korang makan..
tapi janganlah makan hari-hari..
kurangkanlah sebelum penyakit tu datang
Prevention is better than cure..

p/s aku pon suka makan McD..aku x taw apa diorang letak dalam burger tu sampai aku sentiasa mengidam nak makan..

3 comments :

Nur Diyana Mukhtar said...

tau xpe! da cuba elak makan, tapi terbayang2 dimata.. wahahaha

ila haron said...

nasib baik kat perlis xbyk fast food...yg ada KFC ja....pizza plak hidup segan mati xmau...hahahahha

zacky ~786~ said...

fuhh sedap kott..