Friday, December 24, 2010

Lelaki Hensem, wanita kurang cantik.. Wanita cantik, lelaki kurang hensem..


Assalamualaikum dan salam sejahtera

berbalik pada tajuk kat atas,
selalu la dengar mulut-mulut orang dok ngumpat kan..

"eyh,ko tengok diorang tu,laki dia hensem,tapi macam mana boleh
terpikat ngan Bedah tuh,,dah la tak cantik.."

" tak sesuai sungguh minah tu kahwin ngan azmi.. Minah tu dah la cantik,kaya..
buta ke apa minah ni..azmi tu dah la tak de apa-apa.."

selalu kan dengar perbualan kat atas..

kan perkahwinan itu saling melengkapi..
jadi,adalah setiap dari pasangan tu ada kekurangan dan kelebihan

jangan asyik dok ngumpat orang je..
kena bala nanti baru nak menyesal,dah tak guna dah..

8 comments :

Zara Irhan Affendi said...

itulh nama nyer jodoh. mulut org xley nk tutup. kdg2 kite tengok org kte mcm tu tp dlm hati kita, kita sndr pun pnah terfikir mcm tu ye dak? hoho

Nur Diyana Mukhtar said...

hahaha.. tau xpe! benci org suke krtik ni~ macam perfect sgt je

Fiqah Alias said...

betol3..jodoh Allah dh tetapkan yg sebaik-baiknya utk kita..ncem ngn lawo ker..x lawo ngn ncem ker..x ncem ngn lawo ker..itu sume jodoh..yg penting..lelaki & pompuan diciptakan utk saling melengkapi antara satu sama lain..=)

KaLeD diDi said...

kalau da centek / encrm lagi macho memng bnyak owang x pooas ati . . .
nak kawen sangat cari lew sendiri kn ? ? ?
jodoh kte di tangan tuhan. . .
PEACE ! !!

DayangR said...

haha. entry saye ni lebey kurang cam entry ni. hehe.

http://hidayahrahman87.blogspot.com/2010/12/cinta-itu-buta-atau-dalam-bahase.html

http://hidayahrahman87.blogspot.com/2010/12/bile-bf-tak-hensem.html

happy reading!hee

nelly said...

Orang kata lah kan . .
orang kata . .
bila Allah tu bg kita org yg hnsem dan cntik ..
itu 1 bonus . .
tapi kalau Allah tak bg kita yg hnsem dan cantik .
bermksd ada hadiah lain yang Allah dah sediakan . .
:)

qasehraihan said...

wan..sib bek akak kawen ngn org ensem..akak kn comeiii...xde org nk ngata...huahuahuahuah..kidding..

stuju..xbek kutuk2 org kn..dh ketentuan jodoh..

iniialahaku said...

haha..besala,kat mata org suma xkena