Friday, December 17, 2010

Segmen : Dulu aku nakal!

Assalamualaikum dan selamat pagi

bangun-bangun terus bukak blog Abang Ben
ada satu segmen la..
Segmen ni tentang kenangan silam zaman masa kita kecil2 dulu waktu sekolah
OK..nak jawab soalan la plak ye..

1)
ni header blog ben ashaari..wajib letak k..

2)Nama sekolah rendah dan sekolah menengah  termasuk tahun ...
**Sekolah Kebangsaan Kemahang 3 (1997 - 2002)
**Malay College Kuala Kangsar (MCKK) (2003-2007)

3)Aktiviti ko kurikulum yang korang ceburi
**bola tampar
**PBSM
**Kelab Bahasa Jepun

4)Jawatan yang di sandang dulu ..
**Ketua Pengawas(sek ren)
**Setiausaha Pengawas Pusat Sumber(sek men)

5)Nama guru kesayangan korang ..
sek. ren.
**Cikgu Lee(guru English)
**Cikgu Kamarizan(guru Bahasa Melayu)

sek men
**Cikgu Rosman(guru Muzik)
**Cikgu Faridah(guru Matematik dan Add Math)
**Cikgu Naemah(guru English)

6)subjek paling disukai dan tak disukai
paling suka: math,english,bahasa melayu,geografi
paling x suka:fizik

7)Kawan baik masa sekolah ..
ramai la..x terhitung

8)Cita cita masa sekolah dulu
pakar psikologi..hehe..

9)Artis feveret masa sekolah dulu ..
Exist..caya x?

10)Perkara yang paling tak dapat dilupakan masa sekolah
saya nangis masa x dapat langkau kelas..PTS
gembira sbb dpt tggi dlm UPSR n PMR..

11)Jika dapat kembali ke zaman persekolahan , apakah yang ingin korang lakukan ..
nak jadi seorang pelajar yang matang..huhu..

12)Ceritakan kenakalan yang tak dapat dilupakan sewaktu sekolah dulu ( tak kurang 100 patah perkataan )
banyak la..saya kan ketua pengawas,bg alasan tak masuk kelas sebab nak ronda sekolah nak tengok ada budak lain ponteng kelas ke x..haha..padahal saya yang nak skip kelas

masa sekolah menengah lagi la,hari2 tidur dalam kelas..kadang2 ada satu hari tuh,semua tidur dalam kelas masa cikgu ajar..siap timbalan pengetua lalu tepi kelas dan semua kena rotan..huhu

p/s malas nak citer panjang..nanti sedih plak

15 comments :

azrinrahim said...

samer lh tak suka fizik..ngeh3x ..

sekamar rindu said...

salam..

ooo ambik kesempatan guna jawatan ketua pengawas ?..memang nakal.

hahahha

apezs shah said...

wah hai... hehe... sakan dia.. ketua pegawas tu..:)

nazirulhazwan~ said...

gile budak kolek.hehe.team gay.haha

Puteri Iqa Izyan said...

waaa.tak suke jugak fizik. hehe

amboi.ambek kesempatan nmpk jd ketua pengawas.huhu

suke jugak tdo dlm kelas.haha

BeYLa! said...

timbalan rotan korang ke? sian gila!

nba-Nur said...

Isk isk isk.. nakal jugak time sekolah2 ye.. Akak pun masa belajar dulu kurang gemar subjek Fizik juga. Math & Add Math memang subjek favourite sampai la sekarang..

Gen2Merah said...

pengalaman dan kenangan yang manis bro...

rabiatul said...

Sekolah kt MCKK ek ?? Org KK ke ??

Cikgu Fikri said...

wah...

ex MCKK seh...
mesti hebat ni..

ha?
PTS?
hahahaha..
samalah kita, xdpt nak lompat ke darjah 5 sbb xlulus PTS...
hehheh..



psst: soalan PTS kadang2 merepek gak..heheheeh

Syafiq Rosli said...

nice memories

✿ CikCimi said...

kenangan lame.
:)

misz nana said...

fizik menentionkan!! haha

Nur Mudrikah said...

wah..budak mckk ek..
tp fizik zaman skolah tak sama mcam skrang.. skrang best!

::Miss Pikon:: said...

terbalik la kita.. sy tak suka geog, tapi suka fizik.. ekeke~ eh,salam kenal.. :)