Thursday, December 16, 2010

Tan Sri Zeti Akhtar Aziz,tokoh Maal Hijrah 1432 Hijrah.. Lambang Kejayaan Wanita




Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua
kamu semua kenal tak siapa kat atas ni..jangan tipu lah kalau tak kenal ye..
kalau korang tengok duit korang tu,mesti ada tandatangan dia..

dialah
Y.M. Tan Sri Dato' Ungku Dr. Zeti Akhtar binti Ungku
 Abdul Aziz
Gabenor Bank Negara

Anak kepada Negarawan,Profesor Diraja Ungku Aziz dan Budayawan, Sharifah Azah Aziz

ini gambar Tan Sri Zetty masa dapat anugerah tokoh maal Hijrah 1432 Hijrah

Pak Cek rasa memang dia layak untuk menerima anugerah ni..
tak setanding dengan jasa beliau terhadap ekonomi negara..
bagaimana beliau mengawal kemelesetan ekonomi pada tahun 1997..
bagaimana beliau memperkenalkan kewangan Islam ke seluruh dunia..

****Pada 13 September 2010, Zeti terpilih sebagai antara Ketua Bank Pusat Terbaik Dunia oleh majalah Global Finance

*****Antara Wanita yang paling berkuasa dalam ekonomi Negara

*****Gabenor Bank Negara Wanita Pertama di Malaysia


p/s Wanita mampu maju seiring dengan lelaki..

3 comments :

nur said...

wan
kagum dgn dia
JEMPUT KE BLOG;ALL IN ONE
memang kejam kan bunuh dan potong org tu

Izamir Ridzwan said...

tahniah.. tengku zeti ni gabenor kan..

badrulz anjellz said...

macam mnew nak contact diew