Tuesday, January 11, 2011

lazatnya makanan Kelantan..



Assalamualaikum dan salam sejahtera..

tatkala cuti semester akan tiba..aku sudah membayangkan akan kelazatan makanan di negeri asalku,Kelantan.. siapa tidak kenal Kelantan..tempat yang penuh dengan variasi makanan yang mampu menggoda para pengunjungnya..

aku sudah tidak sabar mahu menjamah makanan itu kerana bagiku ia adalah yang terbaik!!
ayuh kita berkenalan dengan makanan yang istimewa di negeri Cik Siti Wan Kembang ini..


Budu
makanan wajib masyarakat Kelantan..


ayam percik


akok


buah tanjung


laksam


nasi kerabu



nasi dagang

sebenarnya banyak lagi..jadi nak rasa semua ni..jom la cari ye..kat area lembah Klang pon dah banyak ni..

Selamat menjamu selera!!

10 comments :

THE LEKAT LEKIT STORY said...

sy suka nasi kerabu & nasi dagang

10jarijemari said...

oh...sgt la merindui makan cik siti wan kembang ini..huhu...
terliuq haih~ ^^

bun_nee said...

masakan kelantan sedap di mkn di kelantan. kat luar xsama laa

Redbloodsnow said...

uuuwaaa! budu tuh wat aku terlior arrr.adeh!

ateeka amer said...

aku makan ayam percik je, tuh pun time puasa. hehe.

qasehraihan said...

lecur liur akak wan...
akak sika smua yg di atas..
sbb akak mmg suka org klntan..
akak org trg

soi akak lmbat jenguk...
br sampai rumah..
xbw laptop g skolah arini..
keep in touch wan..

efa nur said...

perrgghh...meleleh air liur tgk gmbr lazat2..hehe nyuummyy.. :)

miSs Zie said...

hohoho..lapar lak tgk mknn ni..hehehe

pucheh said...

sedap btoll...ni rase nak balik kampung ni..

ina said...

ala...sedapnyer tgk nasi dagang tu....waaaa..mane nak cari kat Temerloh ni....