Monday, January 17, 2011

Saya rindu zaman kanak-kanak saya.. Walau ia pahit dan sedih..


banyak sangat tengok gambar kawan-kawan FB
upload gambar diorang masa zaman kecik dulu..
tak sangka mereka semua ni comel dulu-dulu..

memang lawak la tengok gambar tu..
ada yang posing maut,tak sangka bila besar sopan orangnya..
ada yang melompat-lompat,bila besar macho orangnya..

pinjam ye cik Google..saya tak de gambar masa kecik..

Teringin jugak nak upload gambar masa kecik..
tapi bila tengok,tak de la gambar masa kecik..
sedihnya..
tak de orang ambik gambar wan masa kecik ke..
tak de la kenangan masa kecik..

biasa lah duk kampung..
nak jumpa kamera pon susah kan..
tapi itulah,rasa rugi jugaklah..
tak dapat tengok gambar masa kecik..

Korang semua mesti ada kan gambar masa kecik2..
mesti korang nak tergelak tengok gelagat krang masa kecik..

Apa-apa pon rindu zaman kecik dulu
walau hidup susah dan banyak dugaan..
itulah pengalaman dan memori..
sampai bila-bila tak kan lupa..

16 comments :

CahayaCintaIlahi said...

sy pun rindu zmn knk2 sye ;)

apezs shah said...

salam

lor kenapa tetiba wat entry ni.. pak cek apezs dah nanges nie.. rindu zaman dolo dolo...:(

man yusoef said...

ada gak gmbr mase kecik..tapi tak bnyk..klaka gak kadang2 tengok gmbr mase kecik..hehe

Syazwana said...

masa kecik2 suke gaduh dengan ibu.
huhuhu

Izamir Ridzwan said...

kampung kat mna??KB ke

Nursyahida Daud said...

Salam...scha rindu jugak.....
jangan lupe follow bl0g scha ea..
kal0 sudi la... xde paksaan..
bubye..

Redbloodsnow said...

mee too arr, bro. lagi²aku yg dah x berbapak nih. surenya rindu giler kat zaman kanak² coz di zaman itu bapak still hidup...sobsobsob

missed him

akuanakpahang said...

Zaman kanak2 mmg terindah, ada segala duka dan duka kenangan ttp kenangan :(

HAQ said...

did i miss my childhood??? of coz not... hate 'em...

nadia rosle said...

rindu zaman budak2 dulu. zaman takde masalah. ^^,

Si Bola-Bola said...

pic ak time kcik2 sume ilang ahhaha

Sham said...

permainan feveret masa kecik main baling tin,konda kondi,lastik burung...budak2 skang feveret games ps2,psp...

aCu said...

hahaha. cet. penat la cika dok usha mane satu wanje time kecik.

Wan Hafisah Collection's said...

Alamak, akak sedih baca entry ni wan.. :(

sama mcm entry akak yg lps2. sedih.

akak bg link ye. ada ms baca. takde masa baca jgk!

http://akusertajiwabisnesku.blogspot.com/2010/12/hujan-banjir-bah-tengkujuh.html

Rabiatul Adawiyah Abd Rahim said...

Saya pun tak ada sgt gmbr masa kecik. Dulu2 mana tahu pasal ambil gmbr ni. Jgn sedih2 tau. :)

Rabiatul Adawiyah Abd Rahim said...

Saya pun tak ada sgt gmbr masa kecik2 dulu. Biasa lah, dulu mana tahu psl ambil gmbr ni. Jgn sedih2 tau. :)