Tuesday, February 15, 2011

Apa Pilihan anda? Aiskrim Baskin Robbins @ Haagen-Dazs? oh tidak, Pilihan saya Aiskrim Malaysia..

Seorang junior datang kepada aku..

Apakah jenama pilihan aiskrim anda?
aku teragak-agak nak jawab..erm..aiskrim pon ada jenama ke?
Alamak..outdate nye aku pasal aiskrim ni..apa aku nak jawab ni..

Adakah anda suka Haagen-Dazs @





Baskin Robbins?




pernah lah dengar..tapi tak pernah pulak try..
macam mahal je aiskrim tuh..tak mampu r..

mahu je tanya junior tu,ada pilihan lain x?tapi control macho plak..
dengan confidentnya aku jawab,erm.. Aiskrim Malaysia yang mak saya buat
masa saya kecik dulu..
seronok saya cerita kat dia..aiskrim ni banyak perisa dan sedap..
yang penting MURAH!!!!!!!!!!!!

kenal tak Aiskrim Malaysia?





 betul kan!!sedap!!
bape posen je satu batang ni

36 comments :

xazryx said...

haha .eskem batang .best .lepas blk skola dulu sll la beli .hehe .

mengenaldiri said...

cdey ;(
sy tak leh mkn ice cream
huhu

MulutPayau said...

meme sedap aiskrim Malaysia ni..akak mmng suka..rasanya rega lo ni 30 sen sbatang...tapi kalu buat sndiri lagi sedap..

Izamir Ridzwan said...

mhl kot

kiwi said...

baskin robbins mahal sgt. huhu

btw, kita punya theme same la :))

nelly said...

YANG AKHIR TU MURAH ..BUAT SENDIRI BOLEH .
=)

ir MASha said...

ske gak..tp lg ske aiskrim pelangi.. :)

Aimifiqa said...

btul2, sedapnyer aiskrim. yummy~

niesz said...

haha..lame da xmkn aiskrim malaysia ni..niesz suke perisa milo..ehe..

hakeem kira said...

rindu weh zaman dolu2 . seposen je sebatang

qasehraihan said...

sangat suka makan masa kecik dlu..sposen sbtg..tmbh2 kalau aiskrim bubur kacang..wow~!!hehe

Redbloodsnow said...

sama lah kita pakcik.
aku pun pilih eskrem malaysia
dan dan lg yg eskrem bungkus tu
nostalgia woo..hehe

nohoho =) said...

sekarang dah jarang jumpe eskem malaysia ni...
dulu seposen je 1

Rozuan Ismail said...

bg wan,aiskriM Malaysia @ aiskrim batang is the best..dula mak selalu jual untuk budak seklah agama..peelbagai perisa..best gila..paling suka perisa milo..

missSenget said...

dulu..org cakap eskrem baskin robbin sedap..tegedik2 nk rasa..

x__x xsedap..da laa mahal..
mgkin sbb mahal org terpaksa kata sedap..

keh3..

yerp..eskrem malaysia mmg best~

buat sndiri pn bole...

Isteri Yang Comel said...

skang nie dah doposen sebatang.. IEB suker perisa milo... sedap.. klu dulu sebelum makan ketuk2 dulu bagi hancur, baru makan.. ais dier dah jadik lembut...

Maryam Fatanah said...

wan !!! eskem malaysia jugak best..ne nk dpt kat tmpat lain..sedap kan..mcm2 perisa ada....baskin mmg sdap tp mahal

Awie Omar said...

hahaha dulu tiap petang beli time main ngan rodong2

Fatin Aimie 88 said...

BR sedap..tp eskem mesia lg sdap!!!!!!!!!!!hehehe

Novelgurl said...

Assalamualaikum

yang aiskrim buat tu lg sedap ! hehe..sy suka perisa asam ,milo dgn bandung. ^^

nadia said...

ingat lagi kecik2 dulu,
aiskrim pong ni, 1 batang seposen je.
if perisa milo, baru 20sen.
sekarang ada lagi ke?
rasa macam dah xde dah.

GreenAppleKu.com said...

Yup..aiskrim malaysia is the best.

Cikgu Tie said...

Aiskrim ni setakat 1 batang makan tak cukup.Cikgu tie buat sendiri ajer!

shafiqabdshukor said...

suke ais kim perisa asam boi..
terbaik....
hahahaha

Wan Hafisah Collection's said...

20 sen je dik. skrg ni bersepah jual dkt bwh blok akak. jum ptg ni kita gedik2 makan aiskrim ni..

eddy syrol said...

gilo lah... semua sedap... beli beli after this

Mat Ganu said...

ambe pun pilih aiscream malaysia...hehehe

Deeyaudeen Sabri said...

sedap gile wehhhh..nk nk nk..
ari tu bru aku jumpe ! haha

d_LA said...

x dpt dinafikan lg, yg malaysia pnye terbaik..hehe..x muak, mmg 3,4 batang tu selambe je mkn..

nazrul ashraff said...

ais kim paling best!

Hayati Hamzah said...

rindu gila nak makan aiskrim ni. time skolah dlu hantu aiskrim ni :))

awEEN said...

wan..saye pilih eskrim malaysia.. sedap tiade tandingan hahaha...
klu yang de susu 2posen, klu perise2 xde susu seposen jek =D

akubersamaCahya said...

sy pun suka aiskrim msia...
=)

eastbullet said...

aiskrim Malaysia yang ko tunjuk tu macam lebih kepada "ais" dan "perasa" je.. kalau yang negara luar punya tuh, baru "ais" dan "krim"...

eastbullet's blog

Raji berkata said...

hohoho aah lah dlu balik2 skolah jer singgah rumah yg ada jual ni satu 20sen jer
murah dan puas je =.="

mengenaldiri said...

sbb bl makan ice cream je cepat semput
huhu
a.k.a athma
ais pun tak minum
huhuu