Tuesday, February 1, 2011

Dalam Dunia Haiwan Tiada Manusia.. Dalam Dunia Manusia ada Haiwan..








cuba lihat mereka semua..sweetkan..
walau mereka tak dianugerahi akal,tapi mereka masih ada sifat penyayang..

bagaimana pula dengan sikap segelintir manusia?
kenapa tak sayang kat anak sendiri..
sampai sanggup dera anak,buang anak..tak malu kat haiwan ke..
Nauzubillah..bawa bertaubat ye..

kes buang bayi..


kes dera anak

so,kat mana diorang letak akal diorang tuh..
kat kepala lutut ke..erm..cepatlah bertaubat sebelum kena azab..
renung-renungkan dan selamat beramal..

10 comments :

Mohd Hazwan Hashim said...

betul betul..manusia mcm tuh mmg tarak akal..huhu

sissyira said...

salam petang selasa =)


setuju sangat sedih dgn sikap manusia zaman sekarang..

qasehraihan said...

cumil kucing tu!!!

KizZ said...

Kenapa masih ada malah semakin ramai orang macam ni kat dunia ni..hmmm

Jom sini,
Tong-tong duit,pelik ke?PArt ii

Syukri Mohtar said...

agree 100%

Wan Hafisah Collection's said...

ko ni dik..sebijik mcm iklan kat TV tu..hehhe.
tp mesej sampai..itu yg penting..

Sham said...

tepat sekali tajuk entrymu wahai sahabat...

missSenget said...

manusia da x macam binatang.. tapi lagi teruk dari binatang kot...

Sansan Onwan said...

wa....shumellah anak itik tu..tapi xsuka kes penderaan ni.....kes baung bayi
:(

s.y.a.r.q said...

org yg sanggup dera anak ni takde sifat kemanusiaan. Kalau ade sifat kemausiaan tak kan dye buang bayi kat tong sampah.Kalau dah desperate sgt nak buang,buang kat rumah anak yatim lebey baik dr tong smph T___T