Monday, February 28, 2011

Kisah Seram yang benar-benar terjadi pada aku...

**Kisah ini adalah kisah benar hidupku..Tiada kaitan samada yang hidup atau yang telah meninggal dunia..**


Selamat malam..
bila menyebut perkataan malam,bermain-main difikiran kita pelbagai bayangan
mahupun ilusi..Kadang-kadang,ilusi itu mengawal pemikiran kita
sehingga kita merasakan ada sesuatu yang sedang memerhatikan kita pada waktu malam yang sunyi sebegini..

 sekadar gambar hiasan..

Beberapa tahun yang lalu,aku ditempatkan di sebuah sekolah berasrama penuh 
di sebuah negeri yang dahulunya kaya dengan biji timah..
Aku memang tahu,sekolah itu adalah sekolah lama dan pelbagai kisah seram diceritakan kepada kami oleh senior..
Cuma,kami tidak pasti adakah itu sekadar bahan gurauan ataupun realiti..


 sekadar gambar hiasan

Satu malam yang nyaman,tepat pukul 2 pagi..
Aku terasa ingin membuang air kecil..Ketika di asrama,kami tidur di atas katil double-decker..dan aku dapat katil pada bahagian bawah..
Aku kejutkan kawan sekatil aku yang berada di katil atas untuk menemanku,
tapi,sedih..Dia sudah tidur nyenya tanpa menghiraukanku..

sekadar gambar hiasan


Mahu tidak mahu,aku terpaksa menggagahi langkahku untuk ke bilik air..
Tandas dan Asrama bagi tingkatan 1 berada di blok berlainan tetapi ia rapat dan tertutup antara satu sama lain..
Lampu waktu itu terang benderang di koridor dan di dalam bilik air..Jadi,kurang sikit rasa takutku..

Aku memasuki bilik air seperti biasa..
bilik air itu sangat besar,memuatkan beberapa shower, banyak tandas,tempat basuh baju dan kolah mandi..
Almaklumlah kami semua tingkatan 1 mandi di situ dan kami tinggal di asrama..
Tandas berdekatan dengan pintu utama bilik air..
Jadi,senang untuk ke tandas..

Ketika sedang membuang air kecil,tiba-tiba aku terdengar bunyi orang memberus,,
seolah-olah memberus baju..hairan aku,siapa yang rajin membasuh baju waktu itu..
Sedangkan semua pelajar dilarang keluar dari dorm pada waktu sebegitu..
Fikiranku berkata,mungkin pengawas yang menjaga kami membasuh baju itu..

Selepas aku membuang air kecil,aku terus pulang ke dorm..
tapi,terasa anda benda menarikku untuk ke tempat basuh baju..
aku dengan langkah perlahan ke tempat membasuh baju..
aku mengintai dari dinding ..
aku terkejut!!

sekadar gambar hiasan


YA ALLAH!!
Aku ternampak satu lembaga sedang membasuh kepalanya..
bayangkan dia cabut kepalanya dan basuh menggunakan berus aku
yang lebih menakutkan,muka kepala tu menghadap aku..
aku lihat dia menggunakan baldi aku..

YA ALLAH!!
hanya dia yang tahu apa perasaanku waktu itu..
badanku berpeluh seperti orang baru lepas berlari dan aku terus membaca ayat al-Quran yang aku tahu
aku terus lari ke dorm..
Dalam perjalanan aku lari,terasa seperti anda benda mengejarku..
Aku terus baring ke katilku dan aku tutup mata rapat-rapat..
terasa ada benda mengelilingiku..

Tapi,Alhamdulillah..aku tersedar pagi esoknya dan semuanya sudah tiada..
tapi,aku terus buang berus dan baldi aku jauh-jauh..
aku takut ia datang lagi..

21 comments :

cik pulau said...

gullppp!!!
menakutkan.. dah la sorang-sorang ni..
nape la entri ni di waktu malam.. ahh,, damn!!! ^^,

ir MASha said...

huhuh.br igt nk wat posting ttg pglmn hantu time skol2 dlu tp asik xsmpt aje..hihihi..

Ibnushukran said...

selamatlah xpnah jmpe lgk.. haha..

qasehraihan said...

uiksss...dulu saya pun duk hostel...ada gak citer2 stail gini..huhu

Tok Esah said...

hehhehe, seram woo!!!

whitecappuccino said...

ya ampunn!! seram!

Aimifiqa said...

takutnyer. seram jep. takuuuut....

elly said...

pergh..
meremang lak..huhu
bole gambarkan lembaga tu cam ne..?

Abuya Hayat said...

Lembaga tu gune sabun ape?
Ngee~
Sori, gurau jer... hehehe... XD
bole tahan gak seram citer nier...
nasib baik la bende camnier tak pena kene kat aku...
mintak jauh la...
biar la pengalaman cicak masuk dalam kain waktu sembahyang jadi pengalaman paling seram idup aku...

Shafiq said...

seram siyot!

Ayuni said...

betul ke nie.....

b a m b a m ' s said...

buat2 x baca entry nie.. (nyesal baca~!!!!)

Izamir Ridzwan said...

giler seram baca story ni.. nseb x buat malam jumaat

hakeem kira said...

betol ke ni ? -.-

sicomot-comel said...

huhuhu
seramnyee...

law scc,,da menangis2 dah..
terkencing tu,,tataw lah..hehe

kay_are said...

seram.. sekolah mane tu?? mesti area perak nye kan

mahfudzah said...

haha..ini cerite btul ke rekaan ni..negeri mane yg kaye dgn bijih timah ea?haha

sahromnasrudin said...

aku tak pernah ada pengalaman cenggini..kalau ada, terkencing gamaknya hehehhee

awEEN said...

smlm dah nmpk entry ni tapi takut nk bace mlm2..pg ni bru nak bace huhu... lately ni asyk terbace n teringt cite seram je....

khairiyah said...

hoho..oke pasni mmg xbrani da nak gi toilet tgh2 mlm sorang2..da ah salu gi sorg2 je b4 ni.wuu~ -.-

Munirah said...

wow. takboleh byg. ergh. takut tuh!