Tuesday, February 22, 2011

Pasir Mas,Kelantan : Wanita cantik persis Cinderella


Pernahkah anda mendengar kenyatan yang menyatakan bahawa wanita kelantan sememangnya cantik atau comel lote..
Memang tidak dinafikan kecantikan mereka dan wan sendiri mengakuinya,bukan kerana wan orang Kelantan,tetapi mereka sememangnya cantik persis Cinderella
dan menjadi igauan dan impian setiap jejaka dari kelantan atau dari luar negeri Kelantan

Pasir Mas!!
Satu Daerah di negeri Kelantan yang dikatakan memiliki anak dara atau gadis yang mempunyai wajah cantik dan penuh keayuan seperti gadis zaman bangsawan


gadis Pasir Mas dengan kecantikan wajah mereka

Nak tahu apa keistimewaan gadis Pasir Mas?
-Wajah kemelayuan mereka terserlah tanpa perlu bersolek terutamanya di bahagian tangan yang kelihatan lembut seperti bayi..

-kebanyakan mereka memiliki mata coklat dan kebiruan ,lengkap dengan alis mata dan kening hitam serta tebal,seolah-olah memakai celak


Mungkin kecantikan mereka ini diwarisi dari nenek moyang yang berkahwin campur
antara orang Thailand dan Kelantan..
Dan ada yang mengaitkan mereka dengan Puteri Sa'adong yang sememangnya memiliki wajah yang ayu dan cantik..

p/s wan pon tidak pasti dengan statement ini..Tapi bila dilihat dari sudut realiti,wan sangat bersetuju kerana sememangnya mereka cantik.

30 comments :

Red Apple said...

Bestnyer Natural beauty kan... :)))

Shafiq said...

Saya rasa saya memang tak layak untuk gadis yang lawa2 macam diaorang nie. Kena cermin diri dulu.:-)

budak kampung said...

wannnn...tangkap la pic gadi2 kelantan!!!!!!nak tgk....diorang cunnnnnnnnnnnnnnn

ateekaamer said...

beauty is subjective. it lies in the eyes of the beholder.

period.

qasehraihan said...

2 org kwn sy dr pasr mas..lawa



http://qasehraihan.blogspot.com/2011/02/orang-bogel-dalam-kereta.html

Bungakopi said...

gadis kelantan hidungnye kecik.

Lalinkfixa said...

rasanya kalo kelantan memang org pasir mas terkenal dengan kecantikan kulit mereka tak kira lelaki atau perempuan. :)

LUTFI~;)) said...

coklat kebiruan? ni kawen cmpur dgn thailand ker ngn mat salleh?hehehe..
tp skg mcm xramai sgt dh yg comey lotey.. yg comey2 pun ramai yg rosak akhlak. xkisahla di kelantan or di mana2.. ramai yg comey2 tu la yg suka dedah2 sana sini..sush sungguh nak tutup aurat kan..hmmm..

Wan Hafisah Collection's said...

Betul. Akak setuju. Kawan akak yg berasal dr PASIR MAS KELANTAN memang lawa2. kulit semua putih dan alis hitam lebat. akak org KELANTAN TAPI HITAM SBB BACHOK kan kawasan pantai. HOT HOT. Erk..sunburn gitu. heheh(boleh tak salahkan tpt tu sebabkan akak hitam? hehe)

Epola said...

saye pon oghe klate.
tapi xcomeyy pon. hoho >.<

salam singgah
Epola

miz schemicle said...

cntk,,tp pasir mas je ek??tmpt len x ke??

nelly said...

wow ..lawanya . .

Azuan said...

yep! memang selalu dengar orang cakap yg orang kelantan ni lawa-lawa..hehe

Maryam Fatanah said...

yep...dorg mmg cntik !

Aku Ibu Muda said...

ahkak orang kelantan jugak, tapi agaknya sebab dari pasir puteh...bukan pasir mas...sebab tu x lawa...haha

qhais said...

lawa ni bukan pada negeri....huhuhu...tunang abg aku org klantan...tgk xlawa pon..huhuhuhu....(mesti kecik ati klu abg aku dengar)..huhuhuhu....besanya ikut mak ayah la kan.....:)

Redbloodsnow said...

oh yeke...baru taw. hikss :P

azra wahab said...

harap2 mereke cantik juga dr dlmn..

dent dento said...

bagus~blog lawa, cuma hebatkn lagi design haha. boleh jadi blogger berjaya ni

encHIx laNDax said...

memang pun..kalau le aku dapat awek kelate sorang..Kompom! Cari len!hahahXD

ada mokhtar said...

betul kot.. dulu i pernah duduk kat pasir mas.. orang kat sana memang cantik-cantik..

faizs said...

wan.. carikkan gewe dr sane satu.. haha.. yang macam wan cakap.. =b

b a m b a m ' s said...

hehehe..setuju gak ar.. tp CB lahir kat kubang kerian...demmmm~!!! hahahha

Tun Mellisa Marrisa Sofia said...

hye..em awekz kelantan mmg cntik2 n comei..tp sy xdela mewarisi kecantikkn mereka evn atok sy ank jati psr mas..atok sy jela hensem..hehe

Anonymous said...

gamba kt atas tu adik neelofa..n for ur info diorg bukan la gadis kelantan sangat pun..banyak yg cantik tu mix afganistan la pakistan la arab la..n siam so no wonder la cantikkk..ala mcm ke belah penang or kedah or perlis utara la..ramai yg camtu dh biasa bg org sana..

Anonymous said...

Mana ada.saya pegi.haremmm. !

Anonymous said...

saya org pasir mas, cam biase je bagi saya org2 kt sini, mybe sbb tgk ari2 kot...xtau plak p.mas nie feymes, kalau btol lh cntik n cmey, kite hruslh brsyukur, krana smua ini nkmat tuhan yg berikan.

Anonymous said...

Sy pun org mlayu p.mas. Tp muka sy cm cina.. Moyang sy china+jerman :)

Anonymous said...

Orang kedah lg cantik

Anonymous said...

xde lh lawa sgt org p.mas.biasa2 je...tp d malaysia ni gadis dari kelantan lah yg lawa, orang kedah biasa je...tp semua ciptaan ALLAH comey2...klau nk di ikutkan org k.bharu lg lawa, pandai bergaya..org p.mas walau pom lawa agak kekampungan ckit...:)