Thursday, March 10, 2011

Lesung Batu : Hadiah kahwin yang eksklusif.


topik ni biasanya pompuan yang duk sibuk-sibuk..
nak pergi kenduri kahwin rumah orang lain, tapi dia plak bising mengalahkan pengantin..
nak pakai baju apa..mix n match baju ni ngan tudung ni cantik x..
amboi!!lawan tauke nmpak..sape yang nak kahwin ni..
dan ops,1 lagi,apa hadiah nak bagi masa nak g umah pengantin tu..

asyik2 tuala je, x tuala set pinggan mangkuk..itu lah yang biasa2..
sampaikan pengantin tu pon dah boleh agak..
 "Hadiah yang kecil lembut ni,towel ni!!"
"Hadiah yg besar keras ni ,set pinggan mangkuk la kot!!"

kita tukar selera,kita bagi diorang yang lagi panjang,hitam dan besar..


tara!! Lesung Batu..
 biar terkejut sikit diorang ni..
apa function lesung batu ni?kalau makanan,boleh jugak makan..
ni lesung batu..apa kejadah nak dibuatkan..
1)nak tengok pengantin pompuan tu pandai masak ke x..

korang datang la lagi sekali rumah pengantin tuh..kalau nampak dia tengah guna lesung batu tu,tumbuk cili,reti lah masak tu.. Kalau dia simpan buat hiasan dalam almari @ dah berhabuk tahap maksimum,memang jenis makan kat luar je la kot..
2)buat salah,ketuk pakai lesung batu

kalau si isteri tu degil,ketuk je dengan lesung batu,kalau nampak kemek kat bahagian mana-mana, bergunalah tu lesung batu tuh..Si suami pon kalau buat salah,si isteri ketuk je balik,,tapi minta izin dulu,takut derhaka plak nanti


ok lah..entri ni gurau-gurau je..x de kaitan ngan sape2 pon..

11 comments :

qasehraihan said...

entry akak pg ni psl ni..
ada yg komen nk lesung batu..haha

jom baca

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/03/apa-hadiah-kawen-yang-paling-pengantin.html

apezs shah said...

salam

pakcek ni haha...
lesung batu.. di balingnya ke kapala org bagi hadiah tu kan tetiba..

*tp janji ia ikhlas..:)

ateekaamer said...

nak hadiah waffle maker! tak kira nak jugak!

aDisH.sHidA said...

as;salam..shida penah hadiahkan lesung batu utk majlis kahwin housemate..dia suka sambal belacan...dia gtau kalau leh dia nak sgt2 lesung batu...so shda hadiah kan la...heheh

Wan Hafisah Collection's said...

gila kuasa ko dik, nk bg lesung batu. skrg org nk msk nk tumbuk apa takde maknanya!!pki blender dik!!

cik pulau said...

ahahaa.. lawak r pakcek..
tp cam menarik je bg adiah lesung batu tu... lalala~ ^^,

- GC - said...

ruginya hari tu tak dpt hadiah lesung batu, kalau tak, tak payah beli. haha

sissyira said...

salam

sah sah perempuan tu kena pandai buat sambal belacan.

Izamir Ridzwan said...

takot lah nk bg lesung batu.. takot kena baling dengan lesung batu

mummycun said...

saya dapat hadiah lesung batu tau masa kawen... hehehe... tak yah susah2 nak beli, boleh terus masak... hahahaha

::Hanyll:: said...

saye pun penah bagi kat member2.lengkap dengan cili kering, belacan, asam jawa, n cili padi skali..bile dia bukak, hah satu rumah tegelak.sweet ape kenangan tu,