Thursday, March 24, 2011

Pelajar cina A+ Tasawwur Islam SPM | Apa itu Tasawwur Islam?




hebat dan terkejut aku!! Tadi,terbaca tentang artikel ini.. Pelajar Cina dapat A+ dalam Tasawwur Islam untuk SPM.. Aku memang respect.. Kau agama lain tapi berminat nak dalami Islam.. Mesti kau belajar dengan tekun, sentiasa tanya pelajar Islam.. Aku pon tak berapa faham kenapa masih ada orang yang dalam IC nya Islam tapi tak cuba untuk mendalami Islam..

Mungkin sebab persekitaran kau ramai orang Melayu dan memudahkan kau belajar Tasawwur.. Aku dulu pon teringin nak ambik tasawwur.. Aku tengok ramai plak skor subjek ni A+.. Senang ke? 

Tapi,aku terfikir jugak kan.. apa tu Tasawwur Islam? erm.. korang tahu x? aku search la banyak laman web,nak tahu jugak apa maksud dia.. maksud secara general ialah gambaran terhadap Islam yang sebenar. merujuk kepada pengalaman blogger balkis hannan

Mengapa kita perlu adanya ilmu Tasawwur Islam? 
Perlu adanya ilmu Tasawwur Islam kerana kita tidak kenal sepenuhnya tentang Islam. Ramai orang termasuk orang Islam sendiri tidak memahami Islam. Jadi, jika kita ingin memahami Islam dengan maknanya yang sebenar, fahami dan hayatilah ilmu tasawwur Islam..

baru aku faham serba sedikit apa tu tasawwur islam..Ruginya dulu tak ambil subjek ni..banyak manfaat..

p/s teringin nak amik prinsip akaun masa sekolah dulu,tapi x dapat..

5 comments :

whitecappuccino said...

masa zaman sekoah dulu takde subjek TI

kay_are said...

owh macam tu ke.. baru faham ape maksud tasawwur Islam tu.. x pernah tau pun.. tapi memang kagum ngan student chinese tu

qasehraihan said...

nak ucap thniah tp rasa dengki...hahahhaha..btw tahniahla jg kita 1 malaysia..hehe

Wan Hafisah Collection's said...

Wan, merajuk dgn akak ke? lama tak dtg??

http://akusertajiwabisnesku.blogspot.com/2011/03/hidup-pengajaran.html

waN Mohd Salim said...

huhuhu abg mane pi nih . xpenah lawat blog adik .. sedeh lor ...... The