Monday, March 21, 2011

Tsunami di jepun | Harga Ayam Naik di Malaysia

Harga ayam naik lagi di Malaysia.. Dek kerana Tsunami di Jepun
terima atau tidak..hambik korang..
lepas ni kita makan ikan la ye..sihat sikit..banyak protein..

motif naik harga? tsunami tu kat jepun bukan kat Malaysia..
Kenapa harga ayam pulak naik?x faham aku zaman sekarang ni..
Berbahagialah ayam-ayam tu ye.. naik harga..



Ops.. kat sini refer hanyalah untuk ayam telur sahaja..ke ayam kampung masuk sekali..
Yang "Mak Bapak dan Anak Ayam",yang tu tak tahu..harga maintain je kot..haha

Harga ayam naik dari 30 sen sampai RM1.30 sekilo..mak aih..ini cekik darah ni..
kalau korang tak caya,jom klik sini..
hampir semua tempat dah naik harga.. 
Kerajaan ada bagi annuncement harga ayam baru ke?x pulak aku dengar..

Peniaga janganlah cekik darah sangat..
tsunami tu tak rosakkan pon bisnes korang..jangan ambik kesempatan..
kesianlah peminat ayam tegar macam kitorang ni..



p/s agak2 Ayam KFC naik harga jugak ke?

3 comments :

Wan Hafisah Collection's said...

Akak x kisah xmkn ayam
tapi Acha tu asik AYAM AYAM AYAM!!

darkbatman said...

2laa.. hr ne dh xmkn ayam cz mahal gile.. rm8.00 seekor..

mamawana said...

Ayam Msia di eksport ke Jepun..?