Tuesday, April 19, 2011

Kita : Bila jumpa Tuhan | Bila jumpa Awek



Situasi pertama:


dah la bangun lambat.subuh pon dah nak habis.


mandi pon tak.gosok gigi malas.


terus amik wuduk.itupon sambil mata ngantuk.


pakai kain pelikat.pakai baju tidur tadi.


terus solat.sambil mata bayang benda lain.


habis solat.tak mintak doa.terus sambung tido.


Tuhan tahu apa doa aku.


***************************************************************


Situasi kedua:


awek ajak dating pukul 2 petang.pukul 1 dah siap.


mandi pukul 12 lagi.sabun syampu.cukur sana cukur sini.


pakai bedak.perfume berbotol-botol.deodoran tak lupa.


baju cari yang baru.sama jugak seluar.


rambut sikat rapi.kasut cari yang bertali.


jumpa awek.cakap macam pijak semut pon tak mati.


baik.sopan.macho.


pandang awek dengan mata hati.penuh khusyuk.


harap kekal bahagia dengan awek.




p/s lihat,betapa kita lebih menyayangi manusia berbanding pencipta kita

20 comments :

aliarosli said...

nauzubillah

waN Mohd Salim said...

hmmmm nak wat cem ne bang .. tu je yang ade

Bel Sapine said...

Agree ! Manusia lalai menjalankan tanggungjawab sebagai hamba NYA

relevan said...

Ha ha tu dia..kan main lagi bila jumpa awek yerk !

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

yup..btol tu.. itulah yg slalu kita lakukan tanpa disedari..

dean said...

yes,.btol uh..manusia nih slalu lalai

irwan miswan said...

anda telah di tag di sini

http://budakkampung39.blogspot.com/2011/04/contest-aku-dan-kaca-mata-dari-cek-fafa.html

sila sediakan kacamata yang smart dan cun.harap maklom...hidop orang jawe...erkkkk

Ayuni said...

hm, slalu camtu...

irwan miswan said...

aku tag ko sebab kat header blog tu ko pakai spek keh3

IMANSHAH said...

setuju

zacky ~786~ said...

btoi~

dyana shaifulhaq said...

em, betul.
jangan iya kan saja tanpa ada inisiatif untuk melakukan perubahan.
sebab kita dah diberi peringatan, maka bersegeralah untuk berubah, kerana hidayah Allah boleh ditarik bila-bila. jadi, raikan hidayah Allah ini untuk berubah memperbaiki kualiti solat sambil kurangkan maksiat dengan bf/gf.
(talking to myself as well)

kelak, semuanya akan dipertanggungjwbkan di 'sana' nanti.
" Dan janganlah engkau mengikut apa yang engkau tidak mempunyai pengetahuan mengenainya; sesungguhnya pendengaran dan penglihatan serta hati, semua anggota-anggota itu tetap akan ditanya tentang apa yang dilakukannya."
(17 : 36)
Buat renungan diri ini dan anda yang lain harapnya, insyaAllah.

dyana shaifulhaq said...

em, betul.
jangan iya kan saja tanpa ada inisiatif untuk melakukan perubahan.
sebab kita dah diberi peringatan, maka bersegeralah untuk berubah, kerana hidayah Allah boleh ditarik bila-bila. jadi, raikan hidayah Allah ini untuk berubah memperbaiki kualiti solat sambil kurangkan maksiat dengan bf/gf.
(talking to myself as well)

kelak, semuanya akan dipertanggungjwbkan di 'sana' nanti.
" Dan janganlah engkau mengikut apa yang engkau tidak mempunyai pengetahuan mengenainya; sesungguhnya pendengaran dan penglihatan serta hati, semua anggota-anggota itu tetap akan ditanya tentang apa yang dilakukannya."
(17 : 36)
Buat renungan diri ini dan anda yang lain harapnya, insyaAllah.

strawberrycincau said...

setuju!! dan terkesan... err.. sama2 perbaiki diri..=)

nelly said...

sangat setuju !!!

Rafi Nilhan said...

gelagat manusia.. nama je dah manusia.. camtulah.. mudah lupa..

kita lah tu..hehe

アヌム ちゃん~~ said...

Salam.jalan2 bw sini..nice blog :)
Free2 jalan2 blog saya eh^^
http://frommetoyou85.blogspot.com/
Sudi2 jenguk ye (^____^)

Maryam Fatanah said...

amboih wan..dh lama gak ak tak jengu kau..makin hbat berblog ye..anyway, ye..zaman skrg rmai org pntgkan bnda lain selain allah

whitecappuccino said...

setuju sangat! macam tu la manusia kan?

waN Mohd Salim said...

susah La nak cakap huhuhu ,,, nasib baik x termasok