Sunday, April 17, 2011

Kulit Pisang | Banana Skin


pisang.kuning.cekodok pisang.pisang goreng.


terliur bila dengar pisang ni.mana taknya,kalau makan mentah pon sedap.lagi la kalau buat cekodok ,tak pon buat pisang goreng. pekena dengan teh o memang masyuk.


tapi,bila makan pisang,bila guna pisang.kulit pisang buang rata-rata.lepas tuh ada la jatuh macam nangka busuk bila pijak kulit pisang tuh


ni salah satu kegunaan kulit pisang.bagi orang jatuh macam nangka busuk.

x kan korang tak pernah tengok mak cik-mak cik amik kulit pisang letak kat muka.orang katakulit pisang ni boleh segarkan wajah.boleh licinkan kulit.tak tahu la betul ke x.tapi,aku pon try jugak.Alhamdulillah la,x de jerawat.hoho..

tepung.pernah dengar tepung kulit pisang.entahlah,aku baca kat internet,orang Indon amik kulit pisang jadi tepung.tak pernah plak aku tengok tepung jenis ni.setakat tepung ubi tu biase lah.

feveret dari pisang..pisang goreng

kenapa ada pembaca dah keluar air liur tuh..sedap eyk..


p/s ada sesiapa lagi tahu manfaat kulit pisang?boleh la share

8 comments :

Aini Sastra said...

Sedap tuh, saya dah sering makannya.

miSs Zie said...

cekodok pisang blh mkn ngn sambal blcn ke??

mia.lia said...

sdappp ^^

@miss zie
erkk..hahahaha.. tu smbal kcg KOT..haha.. tp xkn dia cicah dgn tu yek..hehe

Syazwana said...

sedaapnya cekodok!!!!
:D

zacky ~786~ said...

cenkodok .~ dap yerrr :)

dean said...

ne yg nk suruh mak goreng nih..hee

qasehraihan said...

waaa....cekodok pisang..i loike!!!

wah..sori bz..lama xwat entry..hoho

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/mengapa-wanita-menangis.html

Sha Amane said...

nyum2, lame nye tak makan cekodok tuh.
pisang goreng pun lame dah tak makan.huk3