Monday, April 11, 2011

Petua Awet Muda


tiada kolagen.tiada botox.tiada pembedahan.


itu semua tak ori.ssetakat pipi pejal cucuk botox,cantik sangat ke? dah macam muka hantu dah aku tengok. ops,ada terasa ke?sori ok. banyak lagi petua nak jadi sentiasa muda, bukan cucuk botox,kolagen yang membazir duit korang. memanglah cantik,tapi silap jaga,sakit sana la sakit sini lah.dah jadi isu pulak.

kat sini,aku nak tunjukkan cara nak jadi awet muda,bukan awek muda k..kalau nak jadi awek muda,cari blog orang lain.

  • lakukan senaman setiap hari. ikut kemampuanlah ye,jangan pulak mak cik-mak cik yang dah tua yang nak kembali muda tuh pumping 100 kali.itu nama nya membunuh diri. nak jadi muda kenalah sihat. x gitu kan?
  • elakkan daripada terjatuh kerana boleh sebabkan kecederaan,retak dan maut. apa kaitan dengan kekal muda?erm..cuba fikir?
  • makan makanan rendah lemak,tinggi serat dan pastikan makanan seimbang.ini tak,bangun pagi je cari teh tarik,roti canai,tak pon nasi lemak.mana tak sakitnye mcm tuh..kalori tinggi tuh.tak elok.
  • dapatkan nasihat doktor sebelum nak diet,senaman sume tuh.mana lah tahu kot2 ada yg x sesuai ngan kita.
  • banyak minum air,bukan air coke tapi air masak,kurangkan merokok dan jangan minum minuman beralkohol.(haram,wat dosa je!!)
  • kekalkan penampilan gaya,cara pakai,cara bawa diri dan yang paling penting,SENYUM!!
senyum macam saya!!sure awet muda..hehe..

5 comments :

cik pulau said...

senyummm.. tak perlu kata apa-apa..^^,

qasehraihan said...

smu yg wan bg tu dh biasa buat..hikhik

fiezaradzi said...

tapi sarapan kt msia itulah.. lau lain macam sikit, mahal plak.. huhuuu.. sarapan dgn oat je lah..

lagi satu, sentiasa berwuduk.. bercahaya je muka..hihi

lagi satu, comeynye muka baby tu senyum..

Shafiq said...

Satu lagi petua, selalu berfikiran positif dan tangani stress dengan baik. :-)

whitecappuccino said...

Senyum sokmo deh??