Monday, April 25, 2011

TAKZIAH BUAT ALLY ISKANDAR | INVITATION GATHERING | CARA GUNA RANDOM.ORG


malam ni penuh dugaan.line Celcom di UKM buat ragam.Internet lappy aku ni lembap macam .. macam apa-apa je la.x dapat nak blogwalking ke blog kawan-kawan.




ok.terbaca satu entri dekat OhBulan. Takziah buat Ally Iskandar di atas kematian Ayahanda tercinta.Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah.





untuk berita lanjut,boleh rujuk kepada OhBulan


sama-samalah kita sentiasa mengingati mati,kerana mati tak bagitahu bila dia nak datang.Aku sekadar mengingati diri aku sendiri dan rakan-rakan supaya kita lebih bersedia menghadapi saat kematian.


ok.jangan sedih-sedih.Oh ya,baru je petang tadi aku post pasal gathering kan. Oo yeah,aku dapat invitation di Facebook,diorang nak buat gathering di Putrajaya anjuran BTO(Blogger Tercinta Official). ni antara group blogger yang popular la dekat fesbuk tu.



insyaAllah aku nak join,teringin nak jumpa blogger ramai-ramai..hoho.. meriah. aku buat short semester,jadi dalam tempoh tu aku berada di UKM. kira,ada masa la nak pergi sana.YES!! Jom semua meriahkan Blogger Tercinta Chill Gathering at Youth Day!


kat sini aku nak tunjuk details tentang event ni


Masa : 27May -29 May 2011
Lokasi : Putrajaya
Acara : bebas


tapi aku sedih,aku belum ada lagi baju rasmi Blogger Tercinta Official.waa!! sedihnya!! ada lagi tak peluang nak order..Please!!


Owh,tadi aku dapat satu soalan daripada seorang blogger,tentang bagaimana cara nak guna RANDOM.ORG. aku pon tak boleh nak cakap banyak sebab tadi baru first time aku guna RANDOM.ORG.aku tahu pasal benda ni pon sebab si YUYU ZULAIKHA ada guna masa FerreroRocher GiveAway dia hari tu.


korang just pergi dekat Google then klik RANDOM.ORG





nilah page depan Random.ORG.. contoh macam entri aku sebelum ni,aku ada 15 blogger untuk direview.tapi,aku cuma pilih 5 blogger sahaja untuk direview,jadi dengan guna RANDOM.ORG, diorang yang pilihkan untuk aku no berapa untuk direview.Faham x?




kita tengok contoh ye




tengok, untuk minimum,masukkan 1.dan untuk maksimum masukkan nilai paling banyak kita ada.macam wan ada 15 blogger untuk direview,nilai maksimum adalah 15. kemudian tekan GENERATE, dan RANDOM.ORG akan keluarkan nombor secara random.tengok macam kat atas,no yang keluar adalah 3.


kalau nak nombor secara random tu lebih dari satu,klik je GENERATE tu banyak kali,dia akan keluar nombor yang berlainan.


p/s mata sudah mengantuk.SELAMAT MALAM!!

12 comments :

shams said...

moga arwah ayah ally ditempatkan di kalangan org yang beriman..al-fatihah..

selamat bershort sem n join the gathering...

gadis melayu said...

bkn line celcom kt UKM jer poblem.. kt UMP ngan UMT pown same kowt.. huhuhu..

b a m b a m ' s said...

10 org yg balance x berjaya direview?? ape akan jadi?errrr..

shereena said...

betul2!line celcom kat ukm nie trok gila..tambah2 ukm jaring yg lembab..haish..
btw,takziah ally..

NUMASARA HANA said...

line celcom kt upm pun same jugak...

thanks...ajar...

dean said...

al fatihah

Rozuan Ismail said...

@shams

sama2 kita doakan k..InsyaAllah

Rozuan Ismail said...

@gadis melayu

UMP ngan UMT pon same ke?ingtkan kt UKM je

Rozuan Ismail said...

@NUMASARA HANA

UPM pon sama ke?haish,celcom ni bikin marah ni

Rozuan Ismail said...

@shereena

setuju!! UKM jaring lembap

Nao Mei said...

Tak sangka rupanya senang nak guna random nie..hihi...nanti kalau ade segmen lagi nak pakai encik random lah pula..hihi..kali nie...guna lucky draw je..hihi...cik akak komen sini...
boleh tak cik akak nak jadi ahli kat sini....

kalau sudi balas kunjung...jemput kat sini

http://sweetyzhanieyz83.blogspot.com/

Awana MH said...

line celcom mmg kadang buat sakit hati..