Thursday, May 5, 2011

HARGA PETROL RON 97 | NAIK 20 SEN



Harga minyak Petrol RON 97 naik 20 sen
menjadikannya kepada RM2.90 seliter.
Cuba lihat harga Minyak Petrol di Malaysia
bermula dari hujung 2008 sampai sekarang.
naik dan tak turun-turun dah.Kenapa ni berlaku?
mungkinkah suatu hari nanti satu liter mampu capai RM10 .



Bermula tengah malam ini, petrol RON 97 
akan dijual pada harga baru, iaitu RM2.90 seliter.
tapi harga bagi RON 95 tetap sama iaitu RM1.90 seliter


Kenaikkan RON 97 ini adalah yang tertinggi dalam sejarah negara 
dan dipercayai berikutan kenaikan harga minyak mentah di pasaran dunia.
Harga RON 97 diapungkan sejak 31 Januari lalu 
mengikut harga pasaran semasa 
dan sejak itu ia kali ketujuh harga petrol gred itu dinaikkan.


p/s agak-agask lepas ni kita jadi macam rakyat jepunlah.
pergi kerja naik basikal.tak pon public transport.


22 comments :

zacky ~786~ said...

2 jela cara yg terbaik pn ~ pergi kje smbil bersenam .. tak gitu.. hehe

Amirah Adnan said...

pehh! mahal gile!

tak sampai sebulan kot dari yg lepas tue kan..

Rozuan Ismail said...

@zacky ~786~

betul tu zacky.dapat sihatkan badan..

Rozuan Ismail said...

@Amirah Adnan

maknanya lagi sebulan naik lagi la kot.huhu

KyêrulL said...

Barang Naik Barang Naik Jom Sokong Barang Naik :D

Rozuan Ismail said...

@KyêrulL

wat pe sokong?haha..wat susah diri je.huhu

awEEN said...

kalau minyak je naik xpe..ni kang dengan semua harga barang pon nak naik..ramai la yg amik kesempatan nak naikkan harga brg nti ni hmmm...

Mama Kembar 3 said...

mama pegi keja naik lrt je, save duit minyak & parking. but en hubby no choice, tak dak lrt dkt opis, nak naik bas azab plak berjam jam nak sampai, kang asyik lewat sampai opis kena buang keja plak. terpaksa 'rela' je laaa walaupun minyak mahal huhuhu

Rozuan Ismail said...

@awEEN

kesianlah pengguna.tiap kali minyak naik,harga barang pon naik

Rozuan Ismail said...

@Mama Kembar 3

ok lah kalau macam tuh,jimat duit akak.hubby akak nak wat cm ner kan.stgh tempat susah nak dapat public transport

kay_are said...

jom reramai pakat beli beskal siap2.. =P

Rozuan Ismail said...

@kay_are

untung tauke basikal tuh nanti

nelly said...

naik basikal macam kay_are cakap .haha .jimat oo ~

zacky ~786~ said...

hehe sebut psl basikal, lame den tak berbasikal... 5 thn ada la kot.. :P

Puteri Iqa Izyan said...

selamat~

ron95 je mampu. hek3.

Rozuan Ismail said...

@nelly

memang jimat.lepas tuh boleh exercise pulak

Rozuan Ismail said...

@zacky ~786~

sama la ngan wan.wan dh 8 thun kot.last sek ren darjah 6

Rozuan Ismail said...

@Puteri Iqa Izyan

haha..dgr kata ron95 utk kete tertentu je.

apik pehe said...

yang ni paling tak suke skali..dah la moto ambo pakai 97..abeh la duit ginih

waN Mohd Salim said...

beli basical je la kalau cem ni

Rozuan Ismail said...

@waN Mohd Salim

lg murah beli basikal

Rozuan Ismail said...

@apik pehe

terpaksalah apik.huhu