Friday, May 6, 2011

KELANTAN | BAKAL MENERIMA RAJA PEREMPUAN

Sultan Muhammad v

Alhamdulillah.syukur.
sekarang ni kan yang pegang kelantan adalah Sultan Muhammad V
dan baginda belum berkahwin.


Tengku Muhammad Faris Petra & Tengku Zubaidah


Sebelum ini baginda pernah berkahwin dengan Tengku Zubaidah
tetapi sudah bercerai dan tidak dikurniakan cahaya mata.

Dalam satu sidang akhbar khas
di Istana Negeri,Kubang Kerian, semalam,
baginda mengatakan yang baginda berharap agar doanya dimakbulkan Allah SWT
jawab baginda dalam penubuhan Yayasan Kelantan
di Kuala Lumpur sabtu ini.


nama gelaran baginda sebelum bergelar Sultan ialah
Tengku Muhammad Faris Petra
Sultan Muhammad merupakan seorang sultan berjiwa rakyat.
lebih gemar menggunakan perkataan 'saya' atau 'kita'
sangat merendah diri dalam pelbagai aspek
seorang yang disenangi rakyat dan mudah mesra.
Putera Sulung Sultan Ismail Petra ini gemar berkopiah dan berjubah

Baginda berharap agar Tok Guru,datuk-datuk,sahabt-sahabat
sentiasa mendoakan kebahagiaannya.


yang kat bawah ni adalah adik beradik kepada
Sultan Muhammad v






p/s Semoga Allah SWT memberkati impian Baginda.Amin.

22 comments :

Achahani said...

bila nak kwin? bila?????
siapakah dia yg bertuah itu?
siapakah calon dia??

Puteri Iqa Izyan said...

pap3 *tepuk tangan*

tahniah utk rakyat kelantan ^_^

Firdaus Kasim said...

Raja perempuan atau permaisuri..? konfius suda

Entri best:
Apa Itu SPAM?

budak kampung said...

cube ko tengok muke adek beradiknye tu...ade macam muke pakcek biola siot hehehehe

kalau x malas,singgahla
saman deodorant AXE sebab tak dapat awek??jadahnye??
kelebihan makanan segera untok wanita

Rozuan Ismail said...

@Achahani

entahlah kak.masih rahsia kot.huhu

Rozuan Ismail said...

@Puteri Iqa Izyan

tq iqa

Rozuan Ismail said...

@Firdaus Kasim

x leh permaisuri sebab permaisuri lama ada lagi

Rozuan Ismail said...

@budak kampung

amboi,kutuk pak cek ye.sama ke?bertuah badan.huhu

awEEN said...

oo..xde gambar bakal raja perempuan kelantan ke pak cik...

Rozuan Ismail said...

@awEEN

nanti k.sebab dia baru dalam proses nak kenal.

AdyBudika said...

aha macam kenal ko beb :) err..mesti la aku kenal ko kan..heheh..ko kan blogger yg dah berpengalaman..hadoi...aku neh pun...

waN Mohd Salim said...

huhuhu gomo kelate gomo

apik pehe said...

aihh..apik orang kelantan pon dop tahu nih...hehehe

Rozuan Ismail said...

@AdyBudika

mana ada ady.biase je

Rozuan Ismail said...

@waN Mohd Salim

bo bo lah gomo

Rozuan Ismail said...

@apik pehe

skang ni apik kena tahu.huhu

apik pehe said...

hahaha..wan,mu orang klate gok ker?

Rozuan Ismail said...

@apik pehe

haah.oghe klate gak

cik yaya said...

salam wea..

suk0nya amb0 dngar..
b0leh

Rozuan Ismail said...

@cik yaya

ambo pon samo

wida said...

eh betul lah..beberapa hari lepas tgk baginda kat tv, tuanku bahasakan diri diri 'saya'. terkejut jugak dgr

Rozuan Ismail said...

@wida

dia kan berjiwa rakyat.low profile.