Tuesday, May 3, 2011

MENANG RICE COOKER | JUARA PERTANDINGAN MASAK


Baru nak update sebab baru balik dari pertandingan masak.
Pagi tadi,niat asalnya nak pergi PPU
PPU tu adalah Pusat Pengajian Umum
kalau budak UKM mesti tahu.
sebabnya,short semester dah start,tapi tak tahu kelas kat mana.
rupanya dia tak masukkan dalam internet,dia tampal dekat PPU je.

Dekat PPU tu ada karnival.
lupa plak karnival apa.
kira ada pelbagai booth yang buat pertandingan.
mula-mula tak berniat nak join,
tapi lepas di ajak,join je la.

Pertandingan ni nama dia "Follow the Recipe"
resepi dah tersedia,cuma ikut je.

dan masakan yang kami buat ialah " FRUIT COCKTAIL TRIFLE PUDDING"
mantapkan..haha.
nak tengok rupa bentuk masakan yang aku dan kawan aku buat.
tara!!


amboi!meleleh air liur ye.yeah!aku pandai masak!
pada sape2 nak register jadi teman hidup,sila ambil borang di kaunter urusetia.haha!!
orang kata,dah pandai masak boleh kahwin.hehe


dan yang tak disangka,kami menang!!
JUARA beb!jangan ingat aku tak pandai masak..
jom usha gambar ye!!

inilah Iqbal,kawan baik aku yang join sekaki masak ni
dia pon blogger jugak taw,ni blog Iqbal

aku dengan masakan aku

yang ini adalah team yang menang tempat kedua.budak Chinese

dan kamilah JUARA!disebabkan aku humble,aku just amik gambar je..MALU!!hehe


 dan ini aku dan rice cooker baruku!haha..

disebabkan kolej aku mengharamkan rice cooker.terpaksalah aku sembunyikan.
ape pon tak sangka ada gak bakat aku masak!
nak try masakan aku.haha
tak perlulah,kan nanti ada yang angau.hehe.

31 comments :

Noor Adibah Binti A.Latif said...

waaa dapat rice cooker! heeee..

rice cooker dah dapat. nasi pandai x nak masak??? hehehe

Dim Benihana said...

wah hebak jugak pak cik biola ni...
tahniah2

IQBAL ZARIN said...

hensem pulak aku dlm gambar tu. wahahaha

azalia hjsalleh said...

x minat sgt mkn puding mcm tuh
but still nampak sedap ;)

Rozuan Ismail said...

@Noor Adibah Binti A.Latif

mestilah pandai..huhu

Rozuan Ismail said...

@Dim Benihana

time kasih

Rozuan Ismail said...

@IQBAL ZARIN

angkat bakul nampak.hehe

Rozuan Ismail said...

@azalia hjsalleh

wan pon tak minat sangat,rasa muak la

Heidi Shafiq said...

ok lulus! esok bleh start keje jd org gaji umah aku..

Rozuan Ismail said...

@Heidi Shafiq

oo yeah..boleh jadi org gaji!!tapi nak gaji 3000 sebulan ye.hehe

Miecyber said...

Tahniah..

Atap genting dari tiub ubat gigi

Penemuan Saintis Islam

apik pehe said...

hehe..ko dah ader bakat tu wan...

budak kampung said...

eleh2...ye je ko menang...tak caye r aku...lalalalala hahahaha...tak caye...dusta2...hahaha...mau bukti....takkan la ko leh menang...haishhh jeles...memang tak puas hati nih...huhuhu

miss.Addin said...

wahh tahniah tahniah :D lepas ni boleh buka rancangan masakan plk .

cik fza said...

wah, pandai beno masak.

Rozuan Ismail said...

@Miecyber

TQ

Rozuan Ismail said...

@apik pehe

mana ada apik.baru first time.

Rozuan Ismail said...

@budak kampung

sedinya wan.wan pon boleh masaklah.x baek taw

Rozuan Ismail said...

@miss.Addin

haha..ajar org masak air boleh la kot

Rozuan Ismail said...

@cik fza

x de lah,sikit2 je

aCu said...

alaaaaaaa. cika dah blah br die nak buat event hadiah best2. huwaaaaaa.

whitecappuccino said...

Siapa sangka ada bakat terpendam jadi chef la pulak..tahniah!!

b a m b a m ' s said...

wahhh kemain!hahahah..

keep up the good works!ahaks~!

Rozuan Ismail said...

@whitecappuccino

nama pon chef wan.hehe

Rozuan Ismail said...

@b a m b a m ' s

haha..tq CB

dean said...

congratz ya

Rozuan Ismail said...

@dean

TQ

apik pehe said...

haaa..first time tu la bakat..hehe

Achahani said...

Terernya Wan!

AKAK MMG SANGAT SUKA TRIFLE.

ER..BLH BUATKAN?

HAHHAHAHAH.

Rozuan Ismail said...

@apik pehe

apik ni wat wan malu je la

Rozuan Ismail said...

@Achahani

haha.boleh,tp nk resepi.hehe