Monday, May 2, 2011

NUFFNANG / ADVERTLETS | PENING NAK PILIH



Nuffnang/Advertlets?
Bising sekarang ni pasal isu Nuffnang.
blogger ramai tak puas hati pasal pendapatan di Nuffnang.
trafik tinggi beribu-ribu sehari,tapi BE,satu pon tak dapat.
dah ramai aku tengok beralih ke Advertlets.
pening-pening.mana satu aku mahu pilih.

ada blogger yang ajak aku join Advertlets.
sebenarnya aku dah join dua-dua.
Aku guna iklan Nuffnang untuk blog ini
dan aku guna iklan Advertlets untuk blog ke dua tuh.tapi jarang aktif la.
dalam advertlets tuh,ada lah dalam 30 sen.

Kalau nak tukar Advertlets,Nuffnang masih ada lagi BE yang tengah running.
kena tunggu cashout dulu ke macam mana.duit tuh.
ada blogger cakap,dia join Advertlets,3 hari join dah dapat RM3.
Aku suka Advertlets sebab dia update earning hari-hari.
lepas tuh,iklan dia lebih menarik .

Untuk Nuffnang pula,earning dia update 1 minggu sekali.
tapi sejak tahun ni,kadang-kadang 1 bulan baru update earning.
Apa masalah Nuffnang ye?nak jugak tahu.
tapi itulah,sekurang-kurangnya dapat la jugak 
1 Buffered Earning  dan 1 Metered Earning untuk tahun ni.

Tapi kesian,bila dengar kawan-kawan blogger aku.
mana taknya UV hari-hari beribu,bukan macam aku,nak dapat 500 UV pon susah.
susah nak dapat Buffered Earning.
Kenapa ni Encik Nuffnang?janganlah buat diorang sedih.
pening-pening nak pilih yang mana.
Nuffnang /Advertlets?

p/s masih setia lagi dengan Nuffnang.Tapi tengoklah macam mana perkembangan

19 comments :

Tok Esah said...

tunggu BE habis lah dulu wan!! kalau traffik kencang, better pakai adverlet!!

chemay said...

chemay tak kesah pon..
letak nuffnang sbb konon2 nak blog macho siked.
hehe
:P

IMANSHAH said...

jgn lak buat istiqarah

apik pehe said...

haishh..apik pon xtau la wan...

nurayunni said...

xpernah dpt pun duit nuffnang..sedih..:(

.........cP~ said...

salam.

saya seperti cik chemay di atas. letak nuffnang sebab macam ada style..hehe


http://secukuprasasebuahcerita.blogspot.com/2011/05/bila-air-mata-berbicara.html

Farhan Zulhusmi said...

mcm apa yang sy tahu..advertlets nie senang masuk income...tapi kata nya dia xbayar...
kalau nuffnang sy xpastilah..sy dulu pakai advertlets 2 wbulan je..n then tukar nuffnang...

shandye. said...

tak pernah tukar-tukar agensi. hahaha.....

Rozuan Ismail said...

@Tok Esah

masalahnya trafik x kencanglah ..

Rozuan Ismail said...

@chemay

nampak macho ke?

Rozuan Ismail said...

@IMANSHAH

haha.melampau dah tu sampai nak buat istikharah

Rozuan Ismail said...

@apik pehe

pening la apik

Rozuan Ismail said...

@nurayunni

sabar aynni,teruskan usaha lagi

Rozuan Ismail said...

@Farhan Zulhusmi

advertlets x bayar?biar betol.tgk IR post ari tuh,diorang bayar je

Puteri Iqa Izyan said...

wahhh..mcm best adverlets nih..

tapi still lagi setia ngn nuff.
haha

Rozuan Ismail said...

@Puteri Iqa Izyan

sama lah,wan pon setia lagi ngan nuffnang

apik pehe said...

skang ni apik tgh menunggu dari nuffnang lagi...hehehe

Ini Kisah Tia said...

kesabaran kena tinggi bila dengan nuffnang ni .. hehee .

Bila Jadi Blogger | Ini Kisah Tia

ahmad said...

bro tolong gua... cmner nk guan adverlets nie... pening la..tolong sangat2.. boleh hantar kat email secret_002@yahoo.com.my.