Saturday, May 14, 2011

ORANG MALAYSIA SANGAT SUKA MENULIS | BOHSIA MINTAK PANCUT DALAM

Percaya atau tidak.
orang kita sangat suka menulis.
agak-agaknya kalaulah macam ni,mesti exam esei Bahasa melayu
mereka semua score tinggi-tinggi kan.

korang jangan ingat mereka yang belajar tinggi-tinggi je
suka menulis..
mereka yang tak belajar tinggi-tinggi pon 
ada niat untuk menulis sebagai hobi.

nak tengok tak bukti orang kita suka menulis.
jom kita terjah!

mereka gemar menulis atas bas

mereka juga gemar menulis atas papan tanda
 
mereka juga gemar guna dinding sebagai tempat mereka menulis

cuba teka,kalau ayat macam ni,biasa korang jumpa kat mana?
mestilah tandaskan.

mereka bukan setakat menulis.
mereka menjalankan perniagaan.
siap letak no telefon lagi untuk berurus niaga.
mungkin import eksport kot.keh keh.

Jadi,apa yang patut Kerajaan buat untuk
mengajar mereka menulis dalam buku sahaja?
perlu hadiahkan mereka buku percuma ke?
x pon bina satu kawasan untuk conteng je.

sebab mereka ni over-menulis.
gian menulis.ada jugak yang gian.
aku yang belajar ni pon malas menulis.hehe.


24 comments :

dhilla nazli said...

ahahah berani pulak tu tulis camtu kn.. kerajaan taknak buat sesuatu ke ek?? =.='

aRe-PeaK said...

tajuk entri gempak!
bijak mengumpan..bagus!

Amirah Adnan said...

peh! siap tulis no phone!

zacky ~786~ said...

soh depa wt blog sendiri ..~ hahaa

Rozuan Ismail said...

@dhilla nazli

mestilah kena buat sesuatu.kalau tak makin teruk nanti.

miss flora said...

kadang2 macam seni pulak tengok..hehe

Rozuan Ismail said...

@aRe-PeaK

kalau tajuk biasa2.org x nak baca.

Rozuan Ismail said...

@Amirah Adnan

nasi baik private kan no tuh.huhu

Rozuan Ismail said...

@zacky ~786~

kalau diorang buat blog,i hari 100 entri la kot.huhu

Rozuan Ismail said...

@miss flora
apa yang seninya?huhu.

Puteri Iqa Izyan said...

benci gile org buat keje2 bodoh mcm ni.
otak sempit gile.

Erry said...

pemikirin mereka super infiniti.. sebab tu kegiatan ini x terbendung... hahahah

QASEH MANSYA said...

singgah
www.qasehmansya.blogspot.com

..gugu.. said...

tah pape je..

haishhh..

RIDZWAN MOHAMED HUSSIN said...

kreatif tak bertempat

NadiRah said...

kat toilet banyk tulis..huhu

Rozuan Ismail said...

@Puteri Iqa Izyan

memang otak sempit.x matang langsung.

Rozuan Ismail said...

@Erry

susah nak bendung masalah seperti ni

Rozuan Ismail said...

@RIDZWAN MOHAMED HUSSIN
setuju.ini namanya kreatif menyusahkan org.

Rozuan Ismail said...

@NadiRah
kt tempat lain pon byk.diorang ni dah luaskan empayar.

Ini Kisah Tia said...

ha ahhh . selalu perasan hal macam ni bila dalam bas . isk3x . macam-macam yang ditulis . tak faham betul le ..

jom baca ni pulak Posisi Tidur Korang Macamana?

Rozuan Ismail said...

@Ini Kisah Tia

geli jugaklah bila baca ayat2 diorang tuh.huhu

eyjalukman said...

mmg takde keje kan ?
rosakkan harta benda awam je ! haih

Rozuan Ismail said...

@eyjalukman

hobi diorang dah tu kot.apa boleh buat,erm.