Tuesday, May 24, 2011

SEGMEN | AKU DAN ALAT MUZIKKU

** UNTUK ENTRI BERIKUTNYA,SILA SKROLL KE BAWAH**
Assalamualaikum dan salam sejahtera
malam ni terfikir pulak untuk buat satu segmen.
segmen ni agak terhad.
segmen ini hanya untuk orang yang ada alat muzik sendiri.
tak kisahlah gitar ke,piano ke,violin ke,
janji mereka punya alat muzik sendiri.

SYARAT-SYARAT PENYERTAAN

1)punya alat muzik sendiri.tak kisah alat muzik apa,
rekorder masa main kat sekolah rendah pon boleh.

2)jangan lupa follow blog ini untuk memudahkan urusan.(tiada paksaan)

3)buat satu entri yang bertajuk SEGMEN | AKU DAN ALAT MUZIKKU

4)Copy dan letakkan header blog wan kat bawah ni dan linkkan ke entri ini.


5)Ceritakan tentang pengalaman anda bermain alat muzik.
(sertakan harga alat muzik anda,di mana anda beli, dan bila anda mula belajar muzik
serta apa sahaja yang berkaitan dengan pengalaman anda)

6)letakkan satu gambar anda bersama alat muzik anda.
sebagai contoh gambar wan dengan violin wan


 7) Apabila sudah siap, tinggalkan URL link entri anda ke entri ini

8)tiada paksaan untuk tag kawan.tapi,mohon disebarkan kepada orang lain.TQ

GANJARAN??

5 entri terbaik akan direview.(bergantung kepada jumlah penyertaan)
makin banyak blogger yang join,jumlah blog yang direview akan bertambah

kesemua blog yang join akan diletakkan dalam bloglist khas pak cek biola.
iaitu Geng Blogger Muzik


tarikh tutup : 24/5/2011(11.59 PM)

63 comments :

apik pehe said...

wahh..ader segmen tuh...hehehe

AdyBudika said...

wahhhhhhhhhhhh..nak nak nak join....

Mohd Hazwan Hashim said...

aduyai !!! aku sah2 tak leh nak join ini segmen...heehe..by the way gud luck yg join :)

Magrib said...

rajin singgah blog.. terima kasih ya..

zacky ~786~ said...

wan.. tunggu yer.. t zacky buat.. :D

♥ norlida ♥ said...

ala..nak join tapi xde alat music..T_T
piano mainan adik leh x?hehehee

miss.Addin said...

memang minat violin eh :) nice .

miss.Addin said...

memang minat violin eh :) nice .

...:i'm ezza haniza:.... said...

nak nak joinnnn............wehuuuuuuuuuuuuuuuuuu

peep said...

hahah aku ade guitar tp kalo gambo x tunjuk muke leh dok? x hensem a.. haha :)

EZAD AMIR said...

wahhhhhhhh menarik ni!!!

waN Mohd Salim said...

http://www.penulissenja.com/2011/05/aku-dan-alat-muzikku.html

yehaaaaaa ps join yeeeee

Qamarul said...

terbaik!. nanti aku join..

SANDRA AZWAN said...

Teringin nak join tetapi tiada alat muzik...huhu

Budak Botak said...

he3, xda alat muzik...

Entry terbaru -> Kerry Campbell Cucuk Anaknya Berumur 8 Tahun Dengan Botox... (",)

b a m b a m ' s said...

xde alat muzik la pulakkkk.. --'

esempoi said...

main apa pun.. janji sempoi k

hakeem kira said...

aku dan gitar acoustic aku . stakat buat show dalam bilik sendiri bersama2 kawan2 yg sengal2 . haha aku malas nak tulis entri la wan . keh3 .

shahjiehan said...

erk..xde alat musik lgsung.. hukhuk

sabi je la

klo aku ade, boleh la masukkk


jemput mai Aku seorang Guru Pelatih.

whitecappuccino said...

akak tak de alat muzik la pulak :)

IMANSHAH said...

Sorry ar, gua tak reti main muzik..kaki bangku

Budak Botak said...

he3, singgah sini lagi...

Mama Kembar 3 said...

wahh menarik nih. tp mama tak dak alat muzik & tak pandai main muzik. zaman skolah main rekorder pun faillll hehehe

Syafiq Rosli said...

wah rajin wat segmen..nice..

budak kampung said...

alamak....pakcik biola dah kaye!!!bile nak blanje makan hehehehe...aku nak join...nanti jap....nak cari balek gambar mase mude2 dulu hahaha

YanaMIB said...

woah ko men violin?? gila seksi..haha..kt rmh aku ada 2 violin..tp dua2 dh putus talinya =P

アヌム ちゃん said...

takde alat muzik jugak..huhu

Dayana AZ said...

woahh ni mesti minat muzik betul nih haha :D

hawiz said...

wahhh....hawiz xreti main alat muzik...nyanyi boley la..tu pon sore cam kodok..huhu..

eyjalukman said...

goodluck !

teringat cerita anak din biola time bljr kt skola dulu , prnh baca ? haha

missxidi said...

nak join tapi tak cukup syarat...boleh ker?sy wat je la n3 pasal alat muzik ni tapi xder gmbr k.thnks...follow u =)

udin said...

peh! terbaek bro.. BL layan muzik aja.. main tak reti.. huhu~

Rahmad said...

wah nak join..

nak cari dlu gambar tyme layan rock kapak..

ferra ferro said...

best best best !!! x)

Rahmad said...

join..

http://ceriterahmad.blogspot.com/2011/05/segmen-aku-dan-alat-muzikku.html

Fadzmie Mohamad said...

Seriously nak join, tapi alat muzik aku takde kat sebelah aku ni, nak amek gambar. Alat muzik aku dah arwah. Haha.

Erry said...

aku nak cuba buat jgk...

AZRUL AZMI said...

nama lagi pak cek biola... tak sah la kalu tak der biola kan... hehehehe... macam novel komsas la pulak... anak din biola...

Magrib said...

bro.. tq sebab slalu singgah blog gua.. anyway.. gua minat alat music until one time, gua ada niat nak jadi ahli music masa terpilih wakil sekolah untuk main recorder dulu..

pastu niat gua terkubur bila ada member gua dah potong line gua. dia ambil title gua masa tu.. (sebab dia lg terer).. until now.. gua buta music.. sebab frust..

miszlullaby said...

alahai..tak dapek la ML nak join. kekeke..sebab sekeping alat muzik pun ML takde. Apepun, gudluck untuk sume peserta ^__^

sekamar rindu said...

salam...

main satu lagu,...

:))

Sal Saari said...

tak join coz tak pernah ada alat muzik..

budakkampung39 said...

aku dah join yer pakcek

http://budakkampung39.blogspot.com/2011/05/aku-dan-alat-muzik-ku-aku-budak.html

anamizu said...

aiseh takde alat muzik T__T

azlanmatt said...

jap2 nk cari alat music..

Afsar said...

Nanti aku join....bes gk segmen ni..

ko add aku kat FB, selalu tgk ko komen blog aku..thanks weh..keep it up..hahaha

ice cream said...

pak cek biola..huhu..cik icecream dtg nih..thanx coz selalu comment entry2 cik iccecream..tp cik icecream bz sikit nak membalasnye..huhu...pasal segmen nih..maaf la..cik icecream x main alat muzik le..huhu,,sorry ye teman ku..huhu..

Akid azami said...

Shit! Style doh segmen ni! :D

LUTFI SYAFIQ said...

alamak... xreti laaa nak men muzik, hahaha

LUTFI SYAFIQ said...

Pak Cek Biola! saya sudah join!!!

entrynya...

http://allmydreaming.blogspot.com/2011/05/segmen-aku-dan-alat-muzikku.html

TQ :))

alia zarfullah said...

Header cantikkkkk :D

http://shopaholic-alia.blogspot.com/

zacky ~786~ said...

http://zacky786.blogspot.com/2011/05/segmen-aku-dan-alat-muzikku.html

zacky dah join.. wan .. hehe

Cik Miera said...

gud luck.. ase mcm nk join tp xde alat muzik la.. huhu.. nk beli..tunggu masa dulu.lalala~~

jaya jr said...

selesai suda msuk segmen ni wan..hehe
http://jj-jhawerangers.blogspot.com/2011/05/segmen-aku-dan-alat-muzikku.html

aCu said...

hahahaha. cika ada virtual piano je dlm laptop. hehehe.

balecan said...

ada baldi biru ja alat musik aku..boleh ka??

KizZ said...

wah sepertinya menarik untuk join.
sebab Kiz ada 2 bijik gitar dan 1 ukulele.memang leleh lah klau dgr..

Mohd Ridhuan said...

gudluck untuk sume yang menyertai...
xdapat nk sertai la...
xde alat muzik la...
xreti la bab2 muzik...
hehehheh

Dim Benihana said...

dah join...

http://islandofdim.blogspot.com/2011/05/segmen-aku-dan-alat-muzikku.html

misz sheyla said...

xde alat muzik la wan :( .... kalo ade pun gitar ..tu pun abg kite punyer..main pun x pandai...uwaaaa....sape2 nk ajar boleh bg resume

F A I Z said...

last minit beb..harap2 masih sempat

http://pendambamawar.blogspot.com/2011/05/aku-dan-alat-muzikku-pemdamba-mawar.html

harap diterima..hehe

Halimatun Sa'adiah said...

alah...sy bkn ahli musik la..

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

alamak!..xpandai main alat muzik!..hehe