Friday, June 17, 2011

CARA KITA BERBEZA | TETAPI PUNYA MAKSUD YANG SAMA




Selamat malam.




sekadar simple entri.
kalau nak tahu,setiap budaya di dunia
ada cara tersendiri untuk greet people.
untuk ucap salam perkenalan atau untuk ucap selamat datang.




jom sama-sama kita tengok gambar di bawah ini.
walau cara mereka berbeza mengikut budaya,tapi maksud adalah sama
untuk mengucap selamat datang =) dan salam perkenalan


orang Cina



 orang India



 orang Jepun



 orang Thailand



orang Maori



 Orang Arab


 walaupun cara mereka berbeza,mereka punya niat yang sama.
Inilah dunia =)
penuh kepelbagaian dan budaya.

7 comments :

Umedia Network said...

betul2. :D

..cik gugu.. said...

aiyooo owg arab tu..

ciom mlut ka??????

cucu umie said...

betol2..tpy ayie suka orng jepun..mereka memang sgt2 sopan..hehe

emieysandra said...

suke cara org jepun & jugak org melayu kite ni^^

safwanmahzin said...

sakit pinggang kalau jadik orang jepunn..=)

Syuxer said...

dunia kan unik..:)..sabit tuh ada pelbagai etnik..yang penting budaya mereka tersebut adalah sebagai tanda hormat dan salam pertemuan..

nmirmo said...

wahhh...macam2 ada...hehehe...
tapi..tapi..tapi...kalau la kan..
orang tu jumpe seseorang tu..terus lempang..hah!! cara terbaru selamat datang...hahaha...wink2...tira suke yang jepun punya.... ;)

SELAMAT DATANG~~~ ^_^