Tuesday, June 7, 2011

HABIS MAKAN,CUCI TANGAN. LAP DEKAT KAIN LANGSIR =)




Selamat petang.




Alhamdulillah.check sudah result.Amin. =)
ok back to topic.
pernah tak,tak tahulah sedar atau tak sedar.
korang makan dekat dapur.
habis makan,basuh tangan.
lepas tuh lap dekat kain langsir nak masuk dalam bilik.




mesti pernah kan.haha,jangan tipu
lebih-lebih lagi kalau kain langsir nak masuk bilik tu panjang
ye lah panjang sampai ke bawah.
alang-alang nak masuk bilik,lap tangan dengan kain langsir.



 kalau kain langsir macam ni kan senang.tak de lah nak lap tangan
kat kain langsir. =)



mak wan memang selalu bising.
kain langsir dibuat kain lap tangan.
siapa suruh kain langsir panjang sangat untuk bilik
wat renda sudah la kan =)
tengok macam gambar kat atas tu.kan senang renda je.



dah tahu tangan kita basah,mestilah terkena jugak kain langsir
bila nak masuk bilik kan.
kalau ada anak kecik tu,memang silap besar la kan 
wat kain langsir color cerah.
eloknya wat lah warna gelap.
wan ada lagi satu port kalau lepas makan untuk lap tangan
kain tuala.



orang guna kain tuala untuk mandi ngan lap badan.
wan guna kain tuala untuk lap tangan.
kalau jenis makan yang tak bau sangat ok lagi
kalau jenis makan yang berminyak tuh,
memang melekatlah bau kat tuala =)







inilah ibu yang suka marah wan kalau lap tangan kat langsir =)




korang pernah tak ada tabiat lap tangan kat kain langsir lepa cuci tangan
wan rasa mesti ada.tak kan wan sorang je perangai cam ni.haha.

26 comments :

i'm ezza haniza said...

penahhhhhhh.........selalu kene marah!

Wyna Nubies said...

As Salam,

ceh,orang lelaki mmg!!..abg wyna ada tabiat buruk ni...ish3

cik Dil said...

hahaha..pernah2..tp bukan kat rumahlah..kat hostel..hhehehe

b a m b a m ' s said...

CB lap kat baju..ehehhehe...

nak minta tlg vote leh tak wan..

http://bambam-addicted.blogspot.com/2011/06/giveaway-cik-bambam-nak-minta-tolong.html

yana_popeye said...

yna pn penah wat gak dlu . Mase skola , time slekeh . Haha . Tp skg xd wat la . Kdg2 ade gak trlepas . Tp abg yna bukan lap tangan je , pakej ngan lap mulut skali . Haha .

Rozuan Ismail said...

@i'm ezza hanizahaha.samalah kita.

Rozuan Ismail said...

@Wyna Nubies org laki standard lah.sume jenis sama

Rozuan Ismail said...

@cik Dil patutlah kain langsir kt hostel ada bintik2.

Rozuan Ismail said...

@b a m b a m ' s haha.kotorlah baju tu ye. nanti wan vote k

Rozuan Ismail said...

@yana_popeye haha.itu lagi pakej,nasibbaik x lap badan sekali kan.

Norhafiza said...

hahaha..org pompuan tak kot sbb kita yg suka marah kat spesis wan hihi..tp masa kakNo kecik2 dlu kan kakNo sll tengok abang kakNo lepas makan ketupat palas yg siap digoreng mesti dia sapu kat kepala..kakNo tanya kenapa buat macam tu dia kata..leh buat minyak rambut hahaha..tp siyes rambutnya lebat penangan minyak masak haha..arwah mak dlu suka buat ketupat palas kemudian goreng garing2...perghhh..

Rozuan Ismail said...

@Norhafiza wan pon amalkan benda tuh,kakak wan suruh wat camtuh lepas makan makanan berminyak sebagai ubat rambut kepala.

zacky786 said...

hahaa..~ same laa den .. klw mase kecik dulu.. mmg langsir la jadi sasaran utk lap tgn .. cepat dan bersih.. kikikiii ..:P

Mama Kembar 3 said...

lap kat langsir - tak pernah.
lap kat towel mandi - selalu! sampai skarang pun buat hehe

Rozuan Ismail said...

@zacky786 dah jadi mcam moto kan.cepat dan bersih.

Rozuan Ismail said...

@Mama Kembar 3wan lap kat langsir pernah.towel pon selalu.huhu

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

huehehe..penah~ xsenonoh punya anak dara kan... :P sebab ada langsir antara ruang tamu ngan dapur..so ape lagi..kah3..

kiwi said...

kecik2 dulu, lap mulut kat baju. dah remaja, lap tangan kt langsir. sekarang lap kat tisu. tak guna towel sebab malas basuh :P

Rozuan Ismail said...

@♥CiK DuYuNG [Ca]♥ itu je kain yg layak untuk di lapkan.haha

Rozuan Ismail said...

@kiwi haha, dari kecik sampai besar,suka hati je kan lap kt mana

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

eee...xsenonoh laaa...patik penah lap kat kain kaki meja jeee...sblom bangon tu amek kain siap2 lap..hehehe

Rozuan Ismail said...

@Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) muahaha.lagi tak senonoh

Apih El Nino said...

Dulu lepas cuci tangan aku lap kat kain meja makan tu. Dah alang-alang kain tu kotor kena kuah ada eloknya aku tambah sikit lagi. Haha.

Rozuan Ismail said...

@Apih El Nino huhu.mak tak marah ke?

Shafiq said...

Hehehe. Skil yang biasa buat. :-)

Rozuan Ismail said...

@Shafiqhaha.dah jadi tabiat kan =)