Friday, June 10, 2011

IRMA HASMIE | KINI LEBIH ANGGUN BERTUDUNG





Penampilan baru Irma Hasmie.sangat ayu.




Selamat pagi dan salam jumaat.
siapa menyangka?kalau dulu kecoh tentag isu Irma hasmie peluk Nabil
sewaktu ABPBH 2008
Namun kini, Irma Hasmie tampil dengan imej bertudung.
Imej baru ini bukanlah kerana fesyen.
ini adalah dari hatinya.




Mula beranikan diri dengan imej bertudung pada Malam Gala Rafflesia
korang boleh lihat entri ini untuk cerita lebih lanj
namun begitu,kerjayanya sebagai seorang pelakon 
tidak berhenti begitu sahaja.
malah Irma mahu jadikan kerjaya berlakon
sebagai medium dan platform dia untuk berdakwah.




Irma kelihatan lebih bijak berkata-kata selepas perubahan ini
Dia lebih sopan dan setiap katanya menjurus kepada dakwah.
 Kat bawah ini adalah antara ungkapan oleh irma hasmie.


"Saya mahu mencari akhirat pula. Kadangkala saya terfikir kenapa tidak sedar dari awal lagi? Kenapa ketika usia saya 29 tahun, baru saya berubah? Tapi saya tetap bersyukur kerana Tuhan buka hati saya," kata Irma yang mahu menjadikan bidang lakonan sebagai medium untuk berdakwah ke jalan yang Esa.



bila kita sebut soal Hidayah Allah SWT
kita tidak dapat menduga siapa yang akan dipilih oleh-Nya
Bagi Irma Hasmie,imej barunya tidak pernah menutup pintu rezekinya
Namun,beliau tetap menerima peluang berlakon seperti biasa.



Beliau menerima pelbagai pujian dan sokongan oleh peminatnya
 Irma juga kini tidak mempunyai masalah dengan TV AlHijrah
kerana dunia penyiaran itu ada garis panduan yang sesuai untuk dirinya.
TV Alhijrah menetapkan pelakonnya bertudung 
dan bukan muhrim tidak boleh bersentuhan 



Apepon,syukur Alhamdulillah pada irma hasmie dengan imej barunya
teruskan berlakon dengan niat ingein berdakwah
semoga hidup Irma diberkati oleh Allah SWT 


untuk cerita lanjut di berita harian,boleh klik sini 

41 comments :

misscha said...

irma nampk lebih cunnn

::blog anak jawer:: said...

anggun betul...bagus la...ramai artis skrg dah dapat hidayah...ramai juga artis skrg yg bertudung cuma sbb fesyen...

-Yok mampir diluk = gay dan bisex juga manusia biasa...jangan dihina...beri peluang mereka untuk berubah...

JIJI YU said...

awek sape ni

qasehraihan said...

sangat manis...
beza kan org pakai tudung ngn tak..hehe

puteraduyong said...

memang sangat cantik dan manis kalau pompuan bertudung...dengan cara yang betul...bukan serabai... :)

::Miss Pikon:: said...

alhamdulillah. semakin cantik :)

Mama Kembar 3 said...

mmg lawa dia bertudung, sweet.

yatie Awang said...

sedap mata memandangkan?

Aman Ibrahim said...

She looks more beautiful and sweet with tudung. Semoga terus berkekalan. Amin.

Shafiq said...

Lebih manis irma bila bertudung.. :-)

cucu umie said...

serius dia memang cantik bertudung dan wanita nie lebih molek dilihat apabila bertudung..huhu btw, bestlh cara dia bercakap , santai dan menjurus kepada agama jer..hehe

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

bertuahnya dia menjadi pilihan Allah swt untuk menerima hidayah...

Marya Hana . said...

alhamdulillah die dah dapat hidayah kan.. :)

and sememangnya makin ayu tengok irma hasmie sekarang.. + dapat calon suami yg baik2 nnt.

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

biasala..orang kan boleh berubah..alhamdulillah lah..perubahan dia tu kearah kebaikan =)

Nalisa syahira said...

wooooooooaaaaaaaaaa .

budakkampung39 said...

perempuan selalu dok pakai seksi2 konon nak tarik perhatian,tapi pada aku yang bertudung tu lebih menawan...kalau la tiz zqyah tu kekal bertudung...fughhhhhh...errr...aku kurang minat irma hasmie sebab kuros keh3.ape yang aku harapkan mereka yang bertudung ni kekal dengan penampilan mereka yer..jangan hangat2 air megi je

kembatolo™ said...

ayu+cun. rugi nabil lepaskan dye ni. haih~

Rozuan Ismail said...

@misscha aetuju =)

Rozuan Ismail said...

@::blog anak jawer:: mudah2an mereka bertudung kerna keikhlasan.

Rozuan Ismail said...

@JIJI YU ex awek nabil raja lawak.

Rozuan Ismail said...

@qasehraihan memang berbeza nampak lagi sopan dan ayu

Rozuan Ismail said...

@puteraduyong pakai tudung tapi serabai pon tak ayu jugak kan

Rozuan Ismail said...

@::Miss Pikon:: alhamdulillah.

Rozuan Ismail said...

@Mama Kembar 3 sweet mcm anak2 mama.

Rozuan Ismail said...

@yatie Awang hehe.memang sedap tengok benda cantik

Rozuan Ismail said...

@Aman Ibrahim sama-sama doakan.amin

Rozuan Ismail said...

@Shafiq setuju dengan shafiq

Rozuan Ismail said...

@cucu umie ye lah,dia pon nak mula berubah kan

Rozuan Ismail said...

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr memang bertuah jadi pilihan Allah SWT

Rozuan Ismail said...

@Marya Hana .InsyaAllah.sama2 doakan.

Rozuan Ismail said...

@muhammad iqbal hakimi bin tahir alhamdulillah.

Rozuan Ismail said...

@Nalisa syahira erk.apa dia.

Rozuan Ismail said...

@budakkampung39 amboi,sentap irma hasmie nanti.kah kah.

Rozuan Ismail said...

@kembatolo™ haha.kan,rugi besar la nabil.

Puteri Iqa Izyan said...

cantik irma yang sekarang =)

kiwi said...

Irma memang dah cantik, bila bertudung lagi la bertambah2 cantik. Harap2 kekal la.. hihi

Rozuan Ismail said...

@Puteri Iqa Izyan dulu x cantik ke?hehe

Rozuan Ismail said...

@kiwi InsyaAllah.berkekalan.Amin.

jaa64 said...

haah..mmg lawaa :)
alhamdulillah dpat hidayah

Rozuan Ismail said...

@jaa64 alhamdulillah.

normi nieza said...

alhamdulillah....Allah tlah membuka pintu hatinya utk bertudung...