Friday, June 17, 2011

RAMBUT KERINTING.




Selamat petang.




malas rasanya nak berjoging hari ni.sebab rambut aku gatal.memang ganggu mood betol la..nak elak gatal,terpaksa wan mandi lama-lama sambil tenyeh rambut ni sampai hilang gatal.



style lo gila rambut dia =)




ok.FYI, rambut wan ni agak kerinting.. tapi bukanlah kerinting Negro,yang pusing-pusing macam mee Maggi..kira ikal mayang la sikit.haha.bahasa nak kaw je =).



rambut orang korea lurus.cam tak sesuai untuk laki,tak nampak macho =(



wan belajar bio,so wan tahu la sikit-sikit pasal rambut ni..sebenarnya,rambut kerinting ni adalah dominan dan rambut lurus adalah recessive..kiranya,ramai orang yang rambut kerinting berbanding rambut lurus..yang aku pelik kan.susah pulak nak jumpa orang Cina ngan Korea rambut kerinting.. kalau ada pon,yang memang nak buat style kerinting, kira bukan natural kerinting lor.





style rambut zaman 70 ke 80 an.masa ayah muda-muda. memang kerinting ni trendy =)





mak wan cakap,masa zaman dia muda-muda, rambut kerinting ni memang orang suka.. siap ada yang rambut lurus,pergi kerintingkan rambut kat salon.. orang zaman sekarang ni pulak terbalik, semua nak rebonding "pakai jari pon boleh.."




inilah kerja wan pagi-pagi bila bangun tido.habis rambut gugur bersepah =)




tapi,kekurangan rambut kerinting ni,bila dia panjang memang rasa gatal sangat kulit kepala.macam wan ni,berbotol-botol syampu pakai,macam tu jugak. masa lepas mandi memang rambut cantik je. cuba lihat bila bangun pagi.memang macam nak marah orang.




p/s tengah simpan rambut panjang.pastu nak rebonding.muahaha


20 comments :

safwanmahzin said...

sembang bab rambut ni kan.mak aku dulu rambut lurus bila dah kerintingkan memang sah2 keinting sampai sekarang cian..cubaan curl kali pertama kembali lurus..2nd time hahaha kekal..=)

Nur Syazana Mohammed Sani said...

kalau nak rebonding ,. jage leklok tao ,. nanti jadi rosak ,. lagi susah ^^

JIJI YU said...

haha.konon ko nak wat rambut k pop le ni

IQBAL ZARIN said...

hahaha... serabut smpi nak marah org je bangun pagi. haha

Meck said...

rebonding nnt rosak rambut

Farhana Jafri said...

hahahaha tym bgun pg tu yg mahal tu.. rmbut krinting mcm ssah je nk jge..

jemput singgah ANASAURUS :)

Rahmad said...

rambut macam hafiz af nampak mcm stylo..

KiD said...

botak aje laaa bro.. hehehehe
Bocok untuk Anak

Rozuan Ismail said...

@safwanmahzin huhu kawan wan masa kecik dulu lurus,bila sekali botak lepas tuh terus kerinting

Rozuan Ismail said...

@Nur Syazana Mohammed Sani TQ sebab ingatkan

Rozuan Ismail said...

@JIJI YU kpop celah mana aku ni org melayu

Rozuan Ismail said...

@IQBAL ZARIN rasa mcm nak terajang je tiap org

Rozuan Ismail said...

@Meck haha.itulah rosak kan

Rozuan Ismail said...

@Farhana Jafri apa boleh buat.dah takdir rambut kerinting.huhu

Rozuan Ismail said...

@Rahmad rambut mcm tu memang style.

Rozuan Ismail said...

@KiD x nak la.huhu

cucu umie said...

rambut ayie nak kte kerinting tak lol..boleh lh fiktekan kurus..member2 semua ckap mcm tu..haha

Rozuan Ismail said...

@cucu umie bestnya rambut lurus.huhu

Kalamhati said...

potong pendek je wan..takpun wat ala2 mawi..hehe

Rozuan Ismail said...

@Kalamhati x maw la KH.tak suka botak.