Saturday, June 25, 2011

SEBAB LELAKI MENCINTAI WANITA BERUSIA




Selamat malam.




benar kata orang,cinta tak kenal siapa.cinta tak kenal apa itu harta,usia,rupa dan sebagainya.cinta hanya kenal erti budi dalam diri seseorang. Kalau dulu kita sering mendengar akan wanita berkahwin dengan lelaki yang lebih berusia seperti kes Datuk Siti Nurhaliza sendiri.Namun,kini trend lelaki mencintai wanita yang lebih berusia juga kian meningkat.








Bagi family wan,isu ini sudah biasa kerana emak wan lebih tua dari ayah wan,kakak wan yang sulung lebih tua berbanding abang ipar wan. jadi.tidaklah menjadi isu kepada wan sekiranya wanita lebih berusia dari lelaki.Jadi,apa punca lelaki lebih gemar mencintai wanita yang lebih berusia





 contoh lelaki dan wanita berusia






1)Matang


wanita yang lebih berusia mempunyai pengalaman yang lebih banyak dlaam hidup.sudah banyak pengorbanan dan halangan yang mereka lalui menyebabakan mereka lebih matang dalam menghadapi sesuatu konflik dalam rumah tangga.Mereka lebih bijak dalam menguruskan anak-anak serta keperluan suami dan tidak memandang remeh akan sesuatu perkara.





2)Stabil


biasanya wanita berusia tidak mendirikan rumahtangga kerana mereka sibuk dengan pelajaran dan kerjaya.Kadang-kadang mereka juga mempunyai jawatan yang amat tinggi dalam sesuatu organisasi.Mereka juga ingin bercinta tetapi masa menghalang mereka untuk melakukan perkara sedemikian.Jadi,lelaki juga mencintai mereka kerana sudah pasti ekonomi keluarga akan stabil dan dibantu oleh isteri yang berkerjaya.




3)Berwawasan


ada diantara mereka yang sudah berkahwin sebelum ini tetapi tidak kekal.Jadi, dalam mendirikan rumahtangga yang beru,mereka lebih berwawasan dan punya hala tuju sendiri dalam perkahwinan mereka. mereka lebih belajar dengan kesilapan yang lalu dan menjadikan mereka lebih berhati-hati dlaam menentukan kehidupan yang mendatang.



4)romantik






orang kata wanita yang lebih berusia ni lebih romantik.mereka lebih tahu cara memuji suami,cara memikat hati suami di atas ranjang dan dalam kehidupan seharian. Selain itu,wanita yang berusia ini lebih menjaga hati suaminya dan cuba menjadikan diri mereka sebagai bidadari dalam hati suami mereka.



pada wanita muda,janganlah risau dengan entri ini kerana anda juga punya sifat istimewa di sisi orang yang menyayangi anda.



p/s siapa pon jodoh anda,terima mereka dengan seadanya dan terima segala kekurangan mereka.

33 comments :

iPai said...

no komen on this .. sebab cinta itu buta .. uhuhu ...

janji sayang menyanyang .. cinta dikenang .. heheh

..cik gugu.. said...

betOl3~

i'm ezza haniza said...

suke pmpn tua ke?hehehhe

Roti Telur said...

wan cinta wanita berusia jugak?

cucu umie said...

ad btol ckap wan nie..actually wanita yg lebih tua usia nie mereka lebih pandng kehdpan disamping rase nak mgade2 tu xad sgt ah sebb mereka ad own target mereka..huhu itu bg ayie lh..

Sunah Sakura said...

wowwww! nice entri la wan~ wan nak wanita berusia ke nanti? heheheh....

jodoh pertemuan tu di tangan Allah.. Dia tahu mana yang terbaik untuk kita kan? :)

tokimoki_jb said...

semua org ada jodoh nye kn2.. hargailah org disekeliling anda..

NURUL NADIAH MAMAT said...

setiap yang diciptakan ada jodohnya sendiri....
yang penting bila dah kahwin kena jujur dan bertanggungjawab.....

azalia hjsalleh said...

suka borak pasal topik nie.
issue hangat.

berdasarkan pengalaman & observation
sesetengah lelaki zaman skrg nie malas nak keje. so dorg lebih suka bergantung harap pd kaum wanita.

haraplah golongan mcm tuh x ramai. kalau x mungkin wanita lg sanggup x kawin.

::blog anak jawer:: said...

matang..tu yg penting...yg lain tu tak penting sgt...

Rozuan Ismail said...

@iPai betul tuh,terima jelah jodoh tu sepenuh hati

Rozuan Ismail said...

@i'm ezza haniza nak kata x suka,kan dapat jodoh cm tuh nak wat cm ner kan

Rozuan Ismail said...

@Roti Telur erk.skang ni x de lah.In future,only god knows.

Rozuan Ismail said...

@cucu umie wanita muda apa kurangnya.huhu

Rozuan Ismail said...

@Sunah Sakura wan redha je.

Rozuan Ismail said...

@tokimoki_jb betul tuh,respect everyone.

Rozuan Ismail said...

@NURUL NADIAH MAMAT thanks for remind everyone.

Rozuan Ismail said...

@azalia hjsalleh lelaki janganlah ambil kesempatan pada wanita yang stabil ekonomi.niat dah salah nanti tak berkat hubungan tuh

Rozuan Ismail said...

@::blog anak jawer:: suka pompuan matang ye AJ.huhu.x de lah asyik merajuk je kan.huhu

NURUL NADIAH MAMAT said...

ur welcome... :)

JIJI YU said...

mueheh..makan dalam ko ni wan..

Rozuan Ismail said...

@JIJI YU nape makan dalam pulak ye?

Shafiq said...

Matang dan mudah memahami...:-)

Benrauf said...

Bukan sahaja pemikiran mereka matang, tubuh badan mereka juga sangat 'matang'. Mana taknya lelaki terliur. haha.

iPai said...

tp antara lelaki dan wanita, wanita yg macam buat keputusan yg lagi besar, utk membuat sesuatu yg lain daripada lain kerana memilih lelaki yg lebih muda..

Rozuan Ismail said...

@Shafiq setuju ngan shafiq.mereka lebih memahami dan senang bertolak ansur

Rozuan Ismail said...

@Benrauf amboi benrauf,ke situ plak ye.erti kata lain,mantap lah.haha

Rozuan Ismail said...

@iPai mungki itu salah satu kelemahan dia lah.wanita akan control segala decision kerana wanita lebih tua dan berpengalaman.tapi,kalau wanita itu fikir,suami adalah ketua keluarga.

Umedia Network said...

Cinta dgn wanita yg berusia adalh paling romantik. best. ngee. hehe

Nour Akmal said...

klu nak elak tu yg lelaki jgn nyanyi kat dapur..nanti dpt lah pmpn lbh tua..huhu..gurau je wan..

ala..jodoh tak kenal usia..yg pntg persefahaman..

Rozuan Ismail said...

@Umedia Network amboi,macam ada pengalaman je.huhu

Rozuan Ismail said...

@Nour Akmal haha.wan ni dah la suka nyanyi.huhu

amna said...

no komen..
pandangan masing-masing :')