Tuesday, June 14, 2011

3 TIPS BILA CUACA PANAS =)






Selamat malam.




kecoh pagi tadi ramai orang kata ada gegaran
terutamanya mereka di kawasan Putrajaya.
aku yang kat Bangi ni,walau tak jauh mana dengan Putrajaya
tak pulak rasa gegarannya
mungkin spesies tidur mati macam aku ni,letak bom pon tak sedar kot.



ok,kita back to topic.
apa korang buat bila rasa panas?
cuaca sekarang ni kan panas taha apa.
ini baru panas dunia.belum panas neraka
aku yang jenis fobia panas ni,biaselah
mulalah berpeluh satu badan.
ini cara wan bila cuaca panas.




1)mandi




 abaikan gambar lucah dan kemesraan mereka.keypoint adalah mandi

shower tu akan jadi mangsa bila cuaca panas.
nasib baik kat hostel ni tak de tab mandi
kalau tak,aku pakai je sampai berjam-jam




bukak air kat shower
lepas tu duduk atas lantai sambil mata tutup
baru nikmat mandi tuh.
nak sedap lagi,buatlah konsert ala Faizal Tahir
walau pitching lari,ada aku kesah.haha =)
syok weh wat konsert sendiri.hehe.




2)minum air kelapa muda/ makan buah tembikai.




 air kelapa muda yang cool



 isi tembikai yang juicy..



kat sinisusah la nak cari buah kelapa ngan air tembikai.
kalau kat umah,memang kait je buah kelapa muda
wat air campur dengan ais.
pergh tekak yang haus sebab panas
jadi cool je =)




satu lagi buah tembikai yang juicy dan gebu.
isi dia kalau makan tengah panas ni
boleh hilang rasa panas tuh.
haha,wan dah nampak ada yang meleleh air liur,
mengidam le tuh =)



3)tidur atas lantai



tidur atas lantai sangat sejuk =)




kalau bilik wan ni ada mozek
so,rasa lagi sejuk bila duk atas lantai
nak online ke.study ke(poyo la study!!)
memang syok study atas lantai.




kalau tidur pon lagi nyenyak la
walau sakit badan sikit,sengal otot tu standard la kan
motif x leh badan sakit sikit.
manja betol la.haish..



 korang apa plak cara kalau panas?
jangan plak bila panas, pergi KB Mall
bunuh diri,itu memang kerja gila =(



oklah.bersambung..







oo yeah.anda ingin buat T-shirt Istimewa untuk bapa anda
sempena hari bapa =)
Selamat hari Bapa pada semua blogger yang bergelar Bapa!!

44 comments :

JIJI YU said...

eheh dok kat umah kayu okeh je..

eyjalukman said...

tp tido atas lantai tk bgos kan .

..cik gugu.. said...

g bukit air mndi ;)

cucu umie said...

hehe..tido dekat lantai yang berpapan lg best lol. sebb ayie biase bt mcm tu dekt rumah nenek..huhu

HAZWANmohd said...

Motif bunuh diri? Haha

::blog anak jawer:: said...

baring kat anjung rumah...kalau kat hostel xde anjung...baring je kat kaki lima depan bilik...he3...

-Yok mampir diluk = ben ashaari: 5 blog pilihan hati..

HAZIRAH SULAIMAN said...

pagi tadi memang ada gegaran, tapi tak kuat sangat. huhu.

Nour Akmal said...

skrg ni mmg cuaca pns kan..
jarang hujan dah..

Fadzmie Mohamad said...

Minum air kepala sejuk-sejuk atau makan aiskrim time panas, pehhh. Memang nyaman.

Entri Terbaru: laman kerajaan akan diserang penggodam anonymous?

Marya Hana . said...

pandainya kasi tips berguna hari ni..
amboi anak sape comey sgt mandi dua org tu..? :)

safwanmahzin said...

hokeyhhh baru makan duriann.panasssssssss

NURUL NADIAH MAMAT said...

mandi ais....ahaha......pernah try x?nikmat oo......

Rozuan Ismail said...

@JIJI YU yo la tuh. =)

Rozuan Ismail said...

@eyjalukman mmg x bagus.tapi dh panas,nak wat cm ner kan

Rozuan Ismail said...

@..cik gugu.. pergh,memang sejuk kan

Rozuan Ismail said...

@cucu umie memang la best.dah kat sini tak de papan.huhu

Rozuan Ismail said...

@HAZWANmohd saje kasi sentap.haha

Rozuan Ismail said...

@::blog anak jawer:: haha.kan nanti org kata mengemis plak

Rozuan Ismail said...

@HAZIRAH SULAIMAN wan tido mati.x rasa pon.haha

Rozuan Ismail said...

@Nour Akmal mungkin sebab perubahan monsun kot

Rozuan Ismail said...

@Fadzmie Mohamad air kelapa la,bukan air kepala.typo.huhu

Rozuan Ismail said...

@Marya Hana . ntah lo pak cik google tuh.kasi anak sape ntah

Rozuan Ismail said...

@safwanmahzin pergh,bikin terliur

Rozuan Ismail said...

@NURUL NADIAH MAMAT erk,mandi ais? boleh mati tuh.haha.terlampau sejuk

NURUL NADIAH MAMAT said...

aih..mane ada mati...hee....mandi ala kadar je...jangan la terlampau sejuk....

Rahmad said...

nice tips bro..
nak tmbah lg satu..
makan ice batu..

entri terbaru > Pegang Batang | Pegang Tetek

iPai said...

wah .. mandi takleh, nanti batal puasa .. hehe

Budak Botak said...

He3, mandi la selalunya...

Entry terbaru -> Porn Saloon - Nama Saloon Paling Lucah Kat Malaysia... (",)

gedek! said...

dudok dalam kereta, pasang ekon!

Mama Kembar 3 said...

alaaa cute giler pics baby mandi tu. and air kelapa letak ais mmg d best time panas :-)

kiwi said...

bila panas, minum air sejuk, then duduk depan kipas. or masuk je tempat yang ada aircond. lega~hehehe

.m y z. said...

huwaa~ terliur tengok buah kelapa tu. kalau minum air and korek isi dia, pehhh. memang peberet habis :D

KiD said...

tidor dalam peti ais.. ekekeke
Income dari Nuffnang selepas Subuh!

Asrul "iLham" Sany said...

neway datang follow n komen

;D

Rozuan Ismail said...

@NURUL NADIAH MAMAT mane la nak cari ais byk2 ye.huhu

Rozuan Ismail said...

@Rahmad ice batu campur best =)

Rozuan Ismail said...

@iPai x yah la waktu bulan puasa,huhu

Rozuan Ismail said...

@Budak Botak mandi kan dapat sejukkan badan.

Rozuan Ismail said...

@gedek! ada kete sdiri leh la wat cam tuh

Rozuan Ismail said...

@Mama Kembar 3 haha.memang sedap.

Rozuan Ismail said...

@kiwi air sejuk ni memang boleh hilang dahaga waktu panas.

Rozuan Ismail said...

@.m y z. samalah kita,terliur jugak.hehe

Rozuan Ismail said...

@KiD haha.mati ler kid cm tuh

Rozuan Ismail said...

@Asrul "iLham" Sany Tq asrul