Wednesday, June 15, 2011

WHEN I MISS YOU, I LOOK AT MOON =)





Selamat malam.




malam-malam macam ni bagi yang ada teman
seronok la kan.dapat berbual-bual
tapi bagi yang punya teman jauh
sms,kol pon kira ok la kan.



 bercakap dengan bulan =)




tapi bagi wan,bila wan rindu seseorang
wan akan cakap dengan bulan.romantik x?
ala-ala seth tan gitu.huhu.
tapi cover la,kan cakap kuat2,orang kata gila plak.




kalau kat umah,wan akan keluar dari rumah
duk betol-betol depan umah.letak kerusi sandar
bawaklah air minum sekali kot2 dahaga.
pastu tengoklah bulan tuh
kalau rindu kat dia, cakaplah ngan bulan tuh
tenang taw tengok cahaya bulan
rasa tenang je =)




tapi,kalau kat hostel ni,mampu tenung bulan ikut celah tingkap je
tak seth r kat sini.haha =)
bila tengok bulan.kadang-kadang terbayang muka dia dekat bulan tuh
tak kiralah muka mak ke,ayah ke,sape2 je.




gantung bulan hiasan dalam bilik waktu hujan =)




tapi,bila musim hujan,jangan haraplah nak tunggu bulan kan
memang bulan tak kan nampak.
terpaksalah fikir cara lain bila rindu kat seseorang.
mungkin letak bulan yang buat sendiri dalam bilik
dan gantung banyak-banyak
cantik kan =)




apa cara korang bila rindu dia
ada yang lebih romantik x?

34 comments :

Darkbatman said...

jiwang gak ko ne kan? kehkehkeh..
erm klau aku rindu,aku kol je dia.. abis cte.. wahaaha

JIJI YU said...

talking to da moon r ni ek

cucu umie said...

btw, esok jgn lupe merunung bulan pada pkul 1pagi sehingga kol 4pagi..lagi cantik pemandgn yer.. solat gerhana bulan sekali aw..hhee

nelly said...

eceh ..jiwang habis !

kiwi said...

hehe tak sangka betul2 ada orang cakap dengan bulan eh :)

..cik gugu.. said...

ble gugu tgk bln,gugu teringat kenangan..

sdih.. jd gugu jarang pandang bln..

Mama Kembar 3 said...

wah jiwang karat jugak rupanya en wan nih yer hehehe

siti kektus said...

sangat suka tengok bulan mengambang. terang benderang nanti~

tapi cikgu cakap, masa bulan mengambang byk syaitan, tak tahu lah benar atau tak, huhu

Rozuan Ismail said...

@Darkbatman kalau rindu kol je.tapi setskat teringt tgk bulan je

Rozuan Ismail said...

@JIJI YU lebih kurang lor

Rozuan Ismail said...

@cucu umie InsyaAllah terima kasih kerana ingatkan

Rozuan Ismail said...

@nelly mestilah nelly

Rozuan Ismail said...

@kiwi ada je ramai =)

Rozuan Ismail said...

@..cik gugu.. erk.gugu ingat kenangan apa ye

Rozuan Ismail said...

@Mama Kembar 3 alamak,kantoi ngan mama plak

Rozuan Ismail said...

@siti kektus tgk je.nyah kau setan

::blog anak jawer:: said...

waa...sentimental..ni mesti kes pungguk rindukan bulan ni..hehe

-Yok mampir diluk = pelajar universiti tapi perangai serupa penghuni tirai besi.....

Isteri Encek Bard said...

jiwangggg... Mood its to beatiful.. Subhanallah

LUTFI SYAFIQ said...

malam bulan dipagar bintang... hehehe

Rahmad said...

prgh~ cakap ngan gitu..haha

Syafiq Rosli said...

wah bukan main lg..hehe..berbunga

Rozuan Ismail said...

@::blog anak jawer::haha.pungguk rindukan bulan?erk.

Rozuan Ismail said...

@Isteri Encek Bard cantikkan bulan tuh

Rozuan Ismail said...

@LUTFI SYAFIQ amboi,nyanyi pulak ye

Rozuan Ismail said...

@Rahmad haha.x leh ke?huhu

Rozuan Ismail said...

@Syafiq Rosli hik hik.saje2 je

puteraduyong said...

jangan jadi pungguk wan...hehe

Syuxer said...

cadangan kalau nak lampiaskan rasa rindu..

a)gi pantai tengok ombak..
b)dengar lagu jiwang
c)gi tempat air terjun
d)pandang bintang

bulan memang cantik..lagi cantik bila ia purnama penuh..:)

Rozuan Ismail said...

@puteraduyong erk.apa maksud pungguk rindukan bulan ye =(

Rozuan Ismail said...

@Syuxer TQ for that suggestion ye =)

budakkampung39 said...

aku tak rindu orang,biasenye orang yang rindu aku. sebab? bile diorang tengok bulan memang diorang ternampak muke aku. alasan? muka aku berkawah2 macam bulan cesssss

Rozuan Ismail said...

@budakkampung39 sedar pon diri tuh.haha

b a m b a m ' s said...

CB kalau rindu cakap ngan tepon lar.. ckp ngan bulan wat mende..hahahaha..

Rozuan Ismail said...

@b a m b a m ' s tak seth r CB ni