Friday, July 8, 2011

PENAGIH DADAH MATI SELEPAS MENYERANG TADIKA




Salam jumaat.




semalam,kita semua dikejutkan dengan seorang penagih dadah telah menyerang sebuah tadika di bandar Muar.Tadika tersebut ialah tadika Serikids di Taman Sungai Abong Cemerlang dekat sini.Namun begitu,penagih dadah terbabit mati selepas menerima rawatan di Hospital Pakar Sultanah Fatimah,Muar akibat ditembak polis.




 anggota polis membawa keluar murid tadika Serikids yang dijadikan tebusan



Dalam kejadian itu,30 murid dan 4 guru menjadi tebusan penagih dadah tersebut dan dikurung di dalam sebuah bilik tingkat atas banglo tadika terbabit.Suspek kemudian mengunci semua pintu rumah dengan mangga yang dibawanya sendiri.Kejadian yang bermula dari pukul 9.45 pagi itu berakhir dekat pukul 4 petang selepas Unit Tindakan Khas (UTK) menyerbu tadika terbabit selepas suspek enggan menyerah diri.




Kejadian itu disedari apabila ibu bapa yang mahu menghantar anak mereka ke tadika, sebaliknya disuruh untuk pulang selain memberi isyarat yang mencurigakan dan memberi alasan semua pintu berkunci. Hal ini menyebabkan ibu bapa curiga dan menelefon polis.




Oleh kerana suspek enggan menyerah diri,polis terpaksa menyerbu masuk dan terpaksa mengalihkan 30 kerusi yang diletakkan suspek pada tangga sebelum lelaki itu menyembur penyembur api dan menyerang dengan penukul.Akhirnya,polis terpaksa menembak agar keselamatan kanak-kanak terjamin.




cuba kita lihat,anak-anak pon tidak selamat belajar di sekolah.jadi,sepatutnya setiap institusi pendidikan memerlukan pengawal keselamatan untuk menjaga keselamatan pelajar.itu pandangan saya.

14 comments :

Qamaruls said...

kalau ade pengawal keselamatan pun takley wat pape.

pihak tadika kena sentiasa lock entrance dorang tue.

..cik gugu.. said...

errr entah lah.. mcm2 owg da skrg nih..

azrijohan said...

mati dah...

kematian sia sia kot

b a m b a m ' s said...

ada security guard pon.. kalau nak jadi..jadi jugak..huhuhu.. dunia memang makin x selamat kan..huhuhu

miss fatihah said...

bahaya. sbb pnagih kn xsdr masa tgh gian tu.

JIJI YU said...

takyah hantor tadika leh tak

Aina said...

apalah tujuan dia buat cenggitu...penagih biasa gi meragut dan merompak orang nak duit beli dadah.attack budak kecik kat tadika apa kes.mental problem ni..

tadika di seluruh negara kebanyakan dibuat di rumah2 dalam kawasan kediaman.memang tadek pasang security jaga pagar.kejadian mcm ni suatu yg diluar jangkaan semua org.

biasanya tadika mengunci pagar dan pintu semasa pbelajaran berlangsung.takut budak2 keluar tanpa sedar tp kejadian ni jd dalam waktu parents nak hantar anak ke sekolah kan....

J.Syazwana said...

owh tengok jugak cerita ni semalam kat berita.
haih pape tah

cucu umie said...

mungkin btol ckap wan tpy perlukan kalo perkara nak berlku tudak boleh elak juga

qasehraihan said...

uiiii..mcm2 a..menakutkan ek??huhu

apik pehe said...

sekarang ni takot dah nk keluar

KiD said...

letak guard sebagai satu option.. tapi, kalo nak jadi.. jadi jugak.. at least kita dah usaha..
Toyota ROADSHOW: Vios G Limited dan Vios TRD Spor...

izfanora said...

penagih memang sampah kepada negara..

masalahnya, guard yg ada terlalu tua.. tak ramai yg menjadikan 'pak guard' sbg pekerjaan idaman..

アヌム ちゃん said...

isk menakutkan kan..tapi comelnyaa budak yg kna dukung tu..huhu..aaraya ni maybe tak balik kot..sobsob