Tuesday, July 5, 2011

REMAJA KENA KERAT DAN BAKAR, LEPAS HILANG.





sangat menyayat hati dan memilukan.
itulah antara ungkapan yang paling sesuai digambarkan.
apabila mayat seorang remaja perempuan ditemui 
dalam keadaan badannya dikerat dan dibakar di dua lokasi berbeza
selepas dikatakan hilang 3 minggu lalu.




mangsa... Nurrahayu




Polis menemui anggota badan mangsa di Tanah Perkuburan Hindu di masai
dan di ladang sawit dekat Ulu tiram.
Polis juga menemui serpihan tulang dan baju milik mangsa
yang hilang dari sebuah tapak pembinaan dekat tempat kerja bapanya
selepas dihantar teman lelakinya kira-kira jam 2 pagi 14 jun lalu.




Sehubungan dengan kes itu, suspek utama iaitu seorang pengawal keselamatan
ditahan untuk membantu siasatan.
Kes disiasat mengikut kanun keseksaan 302
yang boleh membawa kepada hukuman gantung sampai mati jika bersalah.




Itulah realitinya zaman sekarang.
Jenayah ada dimana-mana.manusia berperangai binatang semakin banyak.
kadang-kadang dalam rumah sendiri pon tidak selamat.
keselamatan kita seolah-olah menjadi taruhan penjenayah kini.
memang takut dan perkara ini sangat serius.



hari-hari pasti ada kisah pembunuhan kejam
dalam surat khabar,dalam televisyen.
sampaikan masyarakat kita sudah lali dengan perkara ini.
Apakah sebenarnya punca semua ini?
kenapa jenayah masih berlaku walau banyak program telah dijalankan?
tepuk dada.tanya diri.

23 comments :

BeloG MTT said...

Berderau darah tadi..Muka sebijik macam kawan sekolah..Fuhh Naseb bukan..Macam macam dunia sekarang.. =.='

Marya Hana said...

alamak takotnya, dah macam kes sosilawati lah pulak..

kena hati2 lepas ni..

..cik gugu.. said...

ehhh dkat uma gugu lahhhh mayat dy tuh!!!!!

m.dinie said...

ishk..ishk..ksian budak 2..

syarifahsidrus said...

erk. menakutkan. kejam, sampai macam tu sekali T_______T

siti kektus said...

Apa la salah budak tu diperlakukan smpai mcm tu sekali, ish2.

Bile manusia hilang pedoman, yg aneh2 jugak dorang nk buat, hukhuk

Ibnushukran said...

masyaAllah.. kejam betul, kes pmbunuhan da macam jdi perkara biasa, harao kita sntiasa berhati2 dan bnyak kan berdoa kpa Allah swt agr dlindungi.. :)

AniE said...

takutnya....
mcm 2 hal//.....

Shafiq said...

Kejamnya manusia zaman sekarang...

shandye. said...

berkawan pun kena hati-hati jugak.

salah bergurau, parang dihunus.

manusia akhir zaman.

cik najihah said...

suke hati nak main kerat2..macam ayam pulak hee

syahira ariff said...

takutla nk balik msia kalau mcm ni

cucu umie said...

kecian yer dekat dia..knaper lh tergamak sgt bt mcm tu dekat budak tu...

BRO_MONDAY said...

wan PCB : ai baca tadi di blog asroL kampung kameQ...sadis...takut...(''.)

Cik Rose Cute said...

Memang kejam....huhuhuhu

jom! join Contest..

http://adyshariz.blogspot.com/

miss fatihah said...

ape kejam sgt ni

Kalamhati said...

hmm sedihnya..di mana perikemanusiaan mereka2 ni..

Diya Edhayaa said...

dunia hari ni.. macam2..

qasehraihan said...

huhuhu...sedihnyerr..takziah buat keluarga mangsa..

awEEN said...

senang-senang je orang kena bunuh sekarang ni..bahaya sangat dah sekarang ni

アヌム ちゃん said...

menakutkannyaa..1st time dgr ni..isk2..

aa btw, daging n ayam halal dekat jepun ni, kitorang order dekat internet..ada kedai yg jual ayam n daging halal..tapi diorg pun import dari negara yg halal la..

AliaJustea said...

ish! kesiannya dia.. hurm...tu lah zaman sekarang. .

Siti Zaleha said...

dekat dgn kwsn rumah