Saturday, September 17, 2011

SELAMAT HARI MALAYSIA




Selamat hari Malaysia buat semua rakyat Malaysia.Semalam dekat dataran merdeka, ada acara sambutan hari Malaysia dan hari kemerdekaan.




Alhamdulillah,sudah 54 tahun kita merdeka.Satu nikmat yang besar yang diperjuangkan oleh pejuang zaman dulu.jadi,kita generasi muda kena kekalkan kemerdekaan ini.


















Merdeka bukan sekadar mengibarkan bendera atau gantung bedera dekat rumah,
Merdeka bukan sekadar menyanyi dan menghafal lagu Patriotik,
Merdeka bukan sekadar menjerit laungan Merdeka
Merdeka lebih dari itu.




Tepuk dada tanya diri sendiri,apakah kita sudah sepenuhnya merdeka,




Adakah kita merdeka bila dalam komuter, kita buat bodoh bila mak cik tua berdiri dan memerlukan tempat duduk .



 Adakah kita merdeka bila semua tempat bagi kita adalah tempat buang sampah.



Adakah kita merdeka bila kita bergaduh dan sanggup bergadai semata-mata politik kepentingan sendiri.




Tepuk dada masing-masing tanya diri sendiri.Apakah kita sudah benar merdeka? 


 

8 comments :

..cik gugu.. said...

mantap.. padat.. sendat tol n3 nih ;p

IMANSHAH said...

apa khabar?? selamat hari malaysia dan bercuti

JIJI YU said...

abang2..apa beza hari merdeka dengan ahri malaysia..

Shukri Mohd Ali said...

aku belum merdeka! :D

lini hasnan said...

Betul tu, tapi yang paling penting adalah pemikiran kita. kalau pemikiran kita masih dijajah yang tak mampu nak bezakan yang mana baik dan buruk, alamatnya diri kita masih terperangkap dengan zaman dulu. kan. :)

selamat saing sek ukm kito. ^_^

ekabukanmakcikkau. said...

aku tepuk dah dada , tapi dia diam je . dia ngajuk dengan aku kot woihhh . hishhhhh malas ah gini

anamizu said...

jenuh tepuk dada..hehe

teratai said...

masih x terlambat nak ucapkan selamat hari Malaysia n Selamat Menyambut Syawal~dah buat puasa sunat 6??