Wednesday, October 26, 2011

AKU MENULIS BUKAN KERNA NAMA..


tengok tajuk teringat lagu Ramli Sarip.oh papa rock Malaysia.suara serak-serak basah. sudah,jangan,melalut!!.



dunia blog kini.semua orang terkejar-kejar nak jadi popular.nak femes amos.nak trafik tinggi.tinggal beberapa kerat je yang berblog kerana ikhlas.ikhlas untuk menulis dan memberi pandangan.









aku tak katakan aku sentiasa ikhlas.kadang-kadang datang juga waktu untuk aku gila trafik.tapi,kalau boleh,aku cuba hindarkan.blogger sekarang sibuk bercerita pasal BE Nuffnang,sibuk bercerita pasal traffik tinggi setinggi KLCC.tapi berapa kerat je yang bercerita bagaimana nak tingkatkan cara penulisan.




memang tak nafi trafik itu penting.tapi,cara penulisan lagi penting. mungkin kita punya follower beribu-ribu,tapi berapa kerat je yang menjadi pembaca setia =).kita mungkin mampu menarik beribu-ribu orang untuk follow blg kita,tapi kita langsung tak mampu menarik pembaca untuk setia di blog kita melainkan cara penulisan kita mengkagumi mereka.




aku bukanlah senior dalam dunia ini.aku cuba menulis bukan untuk trafik.sebut je Pak Cek Biola,berapa kerat ke yang kenal walau aku hampir 2 tahun dalam dunia blog. ada je yang baru 2-3 bulan,tapi sudah satu Malaysia kenal dia.mungkin cara penulisan dia hebat.tahniah!




p/s kita menulis bukan kerna nama.kita menulis dari hati.

12 comments :

crayon said...

teruskan usaha

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

humm~ kita masih mencari2 gak cane nak wat entry yg baik dan menaikkn trafic.. :( kita xmo sgt org follow mcm touch n go je..nak pembaca setia yg penting...kan?

El-Janna said...

mungkin selama ni cara menulis je orang tekan kan. macam mana pulak dengan cara komen? heheh

btw nice la pacekk.. ingatan bersama^^

JungRara said...

suka en3 ni ;)

peep said...

pak cek biola gak hebat.. hehe :)

WaniZakaria said...

betul tu pak cek biola.selalunya yang bagi komen tak bca hbis pun blog berbnding yang silent reader.tapi saya baca habis tau.hehee. :)

cucu umie said...

betol ckap wan tu... yang pasti care kita menympaikan and shre somthng untuk manfaat bersama amat berguna tu..

JIJI YU said...

aku gile glam..ko tau tak

Shafiq said...

i like..:-)

kiwi said...

mula2 dulu nak gak kejar traffic, lame2 rasa bosan sebab tak nampak tujuannya. huhu

Hizami Rahim said...

haha. tu la pasal.

Ezad Skytech said...

kalau kejar trafik sangat...nanti diri jugak merana...hee...kena relaks je tulis entri dalam blog ni..:)