Friday, October 7, 2011

KAWAN BUKAN BARANG MAINAN



Salam hari jumaat untuk semua pembaca.




hidup kat dunia ni memang tak boleh lari dari berkawan. kita memang hidup bermasyarakat. kawan tu memang sangat penting dalam hidup kita.Tapi,bak kata orang tua,berkawan biar beradab dan berkawan biar memilih.




jangan nampak tepi jalan je,kita sapu jadi kawan.seelok-eloknya kenal dulu hati budi, baru boleh kita berkawan.sebab zaman moden ni banyak sangat kawan yang tak boleh percaya. kawan jenis makan kawan,kawan jenis hipokrit,tikam belakang.banyak lagi lah.




ini satu teguran dan nasihat untuk aku dan diri korang semua.bila kita berkawan,hargai kawan kita.jangan kita gunakan mereka waktu kita susah je.mereka bukan barang mainan.mereka juga ada hati dan perasaan.




kadang-kadang korang mesti perasan kan.ada kawan yang jenis masa dia senang,langsung tak ingat kita.x msg,x facebook,tweet kat twitter pon jarang.tapi,bila time dia x de duit dan nak pinjam duit dari kita,muncullah diorang.mereka cuma gunakan kita waktu mereka susah je.




kawan yang baik adalah kawan yang sentiasa bersama waktu senang dan susah.sebab tu ada istilah kawan yang lebih mesra iaitu "SAHABAT". memang sukar untuk cari yang betul-betul ikhlas tapi ada.




hargai kawan kita selagi mereka masih ada..




 kami kawan yang baik.. sweet kan =)





9 comments :

Cik Bambam said...

sweet sgt2! :D

♥ norlida ramli ♥ said...

tol2..bila time susah br la kita tau sape kwn kita yg sebenarnya..tp jgn pulak asyik amek kesempatan je...

hargailah dorang.haha..sweet2 korang bertiga ni!haha ^^

JIJI YU said...

jambu betol engko kalopon berdada bidang

azrijohan said...

fewiittt,sweet nye


http://azrijohan.com

hafiz hafizol said...

encik selipar hitam !!!!

Kalamhati said...

suweeettt..hehe

anamizu said...

alolo sweet kemain u olls..hehe
hargailah kwn2..
masa susah kang tau la mane KAWAN mane LAWAN :P



luv,
cik ana

Sunah Sakura said...

alohhhh rindu lak kat wan bila baca entri ni!

KiD said...

kawan masa belajar.. hargailah mereka semua.. kid dulu missing diorang.. huhuhu