Saturday, November 12, 2011

EDISI BILA LAKI MAKAN DALAM BINI | SUZUKI SWIFT



Satu hari yang suram.ada sepasang laki bini dekat ruang tamu rumah.








bini : abang ni asyik merokok je. tak baik taw untuk kesihatan.


laki : kesihatan saya. bukan kesihatan awak pon.

bini : memanglah. tapi saya yang hidu ni yang terkena tempias dia jugak.


laki : dah tahu bahaya,nape masa saya hisap rokok awak nak berhimpit bermanja.

bini : dah gersang apa boleh buat.hehe.abg hisap rokok sehari bape banyak?bape ringgit?


laki : banyak soal la awak ni. sekotak je sehari. dalam 10 ringgit.


bini : dan bape tahun abang isap rokok?


laki : dekat lah 20 tahun.


bini : cuba abang kira, sehari RM10 X 30 hari = 300 ringgit sebulan. darab dengan 12 bulan.setahun abang guna untuk rokok RM3600. darab dengan abg merokok dah 20 tahun, sama dengan RM76 000. banyak tuh.kalau abang x merokok,dah boleh beli kereta suzuki Swift kot.

laki : erm.awak x merokok kan?



bini : saya memang tak merokok.


laki : kalau awak tak merokok,mana Suzuki Swift awak tuh.


bini : erk????






p/s sekadar gurauan. memang spontan.pernah baca entri ni. tapi yang ni aku ubah sikit-sikit. 



8 comments :

Iffah Afeefah said...

pnh bace da

HAQATE said...

hahahaha...

gedek! said...

Uncle tak merokok...

moto cup suzuki pon tak mampu...

huhu

iklanmember said...

hahaha
lawak2

DaHLia said...

adeh...

jawaapan yg bijak :D

udin said...

penah bace.. tapi takpa still enjoy gak bace.. heee.. ala boleh aja nak berenti merokok ni.. bila seseorang dah dtg kesedaran nak berenti.. insyaAllah lama2 dia akan berenti gak.. aku ckp berdasarkan pengalaman member2 yg dulu mmg perokok tegar.. tapi sekang dah cuci tangan.. hehe.. ;)

Irham Danisha said...

Bila laaa nk dpt suzuki swift sebijik wpun aku x merokok jgak...huhuhu
http://mysweetielovely.blogspot.com/

Sara said...

sy tak merokok dan akhirnye mampu jugak pakai suzuki swift kaler biru...hehhehehe...