Thursday, November 17, 2011

KENANGAN UPSR AKU | SERONOK




Selamat petang kawan-kawan yang awesome.




erm.dah nampak ada muka yang senyum lebar sampai tak ingat dunia.ada jugak yang menangis sampai hentak kepala dekat kerusi. itulah ragam budak-budak pertama kali exam besar dalam hidup diorang. exam apa? x kan korang tak pernah alami.mestilah UPSR dek non.




tahniah pada yang berjaya.pada yang kurang berjaya.jangan sedih lor.korang baru je berusia 12 tahun. perjalanan hidup korang masih panjang dan jauh. UPSR tu is just a starting point. pertama kali gagal itu sudah biasa.kegagalan yang ajar kita erti pengalaman. tak gitu kengkawan kan..




SEKADAR GAMBAR HIASAN




berbalik pada UPSR.teringat la pulak zaman aku kat sekolah rendah dulu. ye lah,aku ni ketua pengawas (haha,sedikit berbangga kat situ).. jadi for surelah sekolah bagi harapan tinggi untuk aku.kira aku dicalon antara yang akan dapat 5A. pergh, itu cabaran besar kot bagi aku. kalau aku tak dapat,maknanya aku agak mengecewakan mereka.




Alhamdulillah,berkat usaha aku belajar, kena marah dengan cikgu English aku sebab sebut English x betul, aku belajar gila-gila sampai lewat malam.akhirnya semua ni berbaloi.aku hadiahkan 5A buat ibu,ayah,guru dan kawan-kawanku. dan lagi gembira,bila aku ditawarkan untuk ke sekolah elit kat Malaysia.




aku serius tak pernah pergi tuisyen belajar.family aku mana mampu nak bayar tuisyen ni semua.aku cuma masuk kelas tambahan dekat sekolah dan sering bertanya guru kalau tak faham.Tapi,Alhamdulillah,Tuhan kabulkan doa aku.




p/s buat adik-adik,selamat menempuh alam remaja.alam penuh dugaan.itu lagi penting.





7 comments :

fRaMe+LenSeS said...

igt gambar wan tadi. hihihi

J.Syazwana said...

same lah kite.
tak mampu pegi tuisyen
study sendiri saje
huhu

Nurul Iman Rosman said...

teringat plak zaman UPSR dulu2.

rindu kawan2. hehe ;)

apik pehe said...

hehehe..sonok kan zaman budak2 dulu

Iffah Afeefah said...

snok bile tingat kan?

JIJI YU said...

menten jambu

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

ca xdpt perfect A's..tapi alhamdulilah lulus semua~ ca pon baru wat entry pengalaman upsr..hehe..

http://cikduyung.blogspot.com/2011/11/upsr-10-tahun-yang-lalu.html