Thursday, November 3, 2011

LIFE IS ABOUT CHOICE




Tuhan tak pernah nak susahkan hamba dia.setuju bukan?



kenapa aku kata begitu? sebab kita sentiasa punya pilihan .dan atas diri kita sendiri nak pilih jalan tuh.hitam @ putih.







kalau kau kata kau diuji dengan satu dugaan, kau kata kau takde pilihan.itu salah sebenarnya,kau ada pilihan cuma kau je yang tidak sedar.




aku bagi contohlah,buat korang faham apa makna entri ini. kau mendapat satu peluang kerja.gaji sangat lumayan ditambah bonus yang memang hebat.siapa yang tak nak kan.tapi kerja kau tu melibatkan diri kau dengan dosa yang dilarang Tuhan.jadi,apa perlu kau buat?



kau punya pilihan.nak kerja tapi gelumang dosa.atau tak terima tawaran dan jauhkan diri dari dosa.cuba lihat,semua dugaan kita punya pilihan.kita sendiri yang memilih jalan itu.




jangan sampai sudah tersalah pilih jalan.jangan tunggu nasi jadi bubur.sudah terhantuk baru terngadah.




p/s otak berligat ingat kampung halaman.rindu =)




5 comments :

awEEN said...

pak cek tak balik raya kat kg ke weekend ni hehehe... ops..tak memilih apape pilihan juga adalah satu pilihan.. =)

Puteri Iqa Izyan said...

kite ni dikurniakan akal yang waras. jadi pilih la jalan yang betul =)

J.Syazwana said...

esok nak balik kampung. heee

JIJI YU said...

sebab tu kita ada akai

KiD said...

buat pilihan bijak!!! wan macam nak pilih calon isteri je.. hehhee