Monday, November 21, 2011

SAKIT ITU PENGHAPUS DOSA



Selamat pagi kawan-kawan.




oh ye dah 2 hari aku selsema dan sakit tekak. batuk pon datang kadang-kadang. semalam birthday aku,sambut dalam keadaan yang kurang sihat.lepas ni nak pergi klinik dapatkan rawatan.




menag seksa bila kena penyakit.siapa yang nak penyakitkan.wan sejak dua menjak ni selalu demam. mungkin cuaca hujan dan panas terik yang tak menentu. ditambah kurang minum air masak buat cepat lagi nak demam.










bila kita fikirkan balik,wan pernah dengar ustaz cakap yang penyakit ini sebenarnya penghapus dosa kita. hari-hari kita hidup kat dunia ni mesti tak terlepas dari dosa. kita kan manusia,bukan maksum.selalu ada kesilapan yang dilakukan.jadi,demam ni antara penghapus dosa.wan x sure dosa besar ke dosa kecil. tapi wan tahu dosa besar memang kena buat solat taubat.




bila kita demam atau sakit, memang kita akan lebih rapat dengan Allah SWT. masa itulah kita akan teringat pada DIA. kita akan sentiasa menyebut nama DIA dan minta agar penyakit kita disembuhkan.sebab hanya DIA yang mampu sembuhkan kita dan ubat yang kita makan hanyalah salah satu ikhtiar kita.




Jadi,sakit itu bukanlah satu penyeksaan. tapi satu cara untuk kita lebih ingat pada Tuhan. Tuhan kan Maha Adil. jadi,dia tak kan menyusahkan hamba DIA.apa yang berlaku ini semua ada hikmahnya.




p/s lepas ni kena minum air masak banyak setiap hari. =D

7 comments :

simanis said...

ya wan...
sakit itu penghapus dosa2 kecil...
mkn ubat yer...
take care...

kak lang said...

mkn ubt bleh cpt smbuh...kak lang jrg skit, tp klu da skit mmg lama

EG said...

get well soon bro!

lizz said...

moga cepat sembuh yer wann...

alien said...

banyak2 rehat

Ahmad Sabri Muhamad said...

salam wan...
get well soon.....
take care der....

Sakit salah satu penghapus dosa.......
Sakit salah satu cara Allah S.W.T nak kita kembali mengingatiNya.....

Moga cepat sembuh....
n makin bertambah ideas tulis entri yg menarik.....

nelly said...

sangat setuju ! so , banayk2 berehat er !
:)