Friday, December 30, 2011

INI BUKAN LUCAH | SELIT DUIT DALAM BRA ATAU DEKAT TALI BRA.




Ini bukan lucah.




zaman kecik dulu, ada van / motor yang datang jaja sayur, ikan ke rumah. kalau dekat rumah aku, biase mereka parking jiran sebelah rumah aku.




bila aku dengar bunyi hon, aku terus menggesa mak aku supaya lekas sebelum orang ramai berpusus-pusu nak beli sayur,ikan.mak cik-mak cik macam biasa. datang bertudung, baju bunga-bunga, kain batik.




bila barang yang ingin dibeli semua dah dikira, mak cik - mak cik keluarkan duit dari celah baju.erk. diorang ni tak de purse ke?




lepas dah habis bayar, balance duit tadi diselitkan kebali dekat tali bra kat bahu @ dekat dalam bra.kalau yang ok sikit, dekat tempat diorang ikat kain batik tuh, dibuat satu lubang untuk letak duit.




persoalan, benda macam tu memang tradisi dari zaman dulu ke? citer P. Ramlee pon ada macam itu.erk.pening-pening.



8 comments :

Apih El Nino said...

Ambik tuah kot. Haha.

mizz.miza said...

nama pun mak ncik ...

CekbOlat-bOlat said...

kehkehkeh.. masih ada lagi.. nnek cekbolat.. wekwek =P

selamat kot.. tpi cm ne kalau duet syiling?

gedek! said...

tak berapa jelas lah... boleg sertakan dengan gambar sekali tak? kalau boleh gambar warna, eh...?

hehe

nasha sanza said...

hehe..macam2 en.biola nie..situ selamat kot..hmm..

Shafiq said...

dari zaman dulu lagi ada dah.. tradisi la tu.. :-)

hafiz hafizol said...

sebab selamat!!!!

kpah k-poh said...

ni makcik nak jawab ni...sebenarnya yg letak kat dlm bra tu sebab nak cepat...lagi pun tak yah bawak purse dah..sbb tu lah dulu tak de kes ragut beg tangan ni..sebab nak dpt duit kena raba dalam bra...ada berani ke??? hahahaaa...