Thursday, December 15, 2011

RENUNGAN BERSAMA



Selamat pagi.




before i need to do lots of work, let's me post an entry. 




Berubah? change? ye,dalam hidup ni perlu sentiasa ada perubahan.dari jahat ke baik. dari baik ke lebih baik.




Everyone dalam dunia ini,semua nak jadi baik. no one yang nak jadi jahat. If you say that perompak tu jahat, sebenarnya mereka pon ada perasaan ingin jadi baik,cuma ada kekangan dan halangan yang buatkan mereka jadi jahat.




Sebagai seorang Islam sendiri, kita perlu sentiasa berubah menjadi seorang yang lebih baik dan taat pada Allah SWT. Namun,perubahan yang dilakukan biarlah dari hati yang ikhlas dan bukannya terpaksa dan mahu menunjuk-nunjuk.




I have a story about a guy. Dia dulu seorang yang biasa sahaja, kira tidak alim. Tapi,sejak dia berubah ni, i love to see his change and i hope aku pon boleh jadi macam dia. Tapi,ada beberapa perkara i don't like about him. Dia terlampau memaksa orang untuk jadi macam dia. come on, it's not the way. menasihati itu lebih bagus dari memaksa.




Lagi satu, aku tak pernah faham akan prinsip dia. He said Allah will help us if kita yakin kepada-Nya. Owh, itu memang akan setuju sebab Allah SWT akan bantu kita bila kita percaya pada-Nya tapi apakah tanpa usaha? aku bagi satu situasi. Kereta pancit tepi jalan. Apakah dengan hanya berdoa pada Allah SWT, tayar itu akan ok balik. Allah SWT sendiri suruh kita berikhtiar.memang berdoa itu perlu tapi perlu ada ikhtiar.bukan berdoa sahaja.




Aku juga inginkan perubahan.tapi biarlah secara perlahan dan semua perubahan itu atas keikhlasan hati dan bukannya atas dasar hipokrit.maaf pada yang terasa.

6 comments :

qasehraihan said...

lain org lain..
mcm2 ragamnya..huu

J.Syazwana said...

betul tuh.
perlahan-lahan asalkan ade perubahan :)

diana said...

perompak pun masih nak diri mereka dianggap baik sebab tu masa merompak depa tutup muka..:P

Iffah Afeefah said...

Agkla
biala perubhn tu ikhlas

Joe_Hans said...

setiap insan perlukan perubahan....

konde said...

terima kasih atas entry renungannya... guna tuk kehidupan

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/