Sunday, January 1, 2012

BERKONGSI TANDA MENYAYANGI | FAKTA TENTANG LELAKI



Selamat malam.entri ke 3 hari ini. cuba lihat tajuk entri "Berkongsi Tanda Menyayangi " . aku ubah sikit dari konsep asal "Sharing is Caring". ok, sekadar soalan ringkas untuk wanita di luar sana. Apakah anda sebagai wanita tahu informasi tentang lelaki? mungkin banyak, mungkin sedikit.


Di sini PCB ingin berkongsi beberapa fakta mengenai lelaki. PCB ambil daripada blog Khairilz [Dot] Net . nak baca banyak lagi.boleh ke blog tersebut.






1) Ketika saat ini dia menyukai anda, beberapa saat kemudian, dia lupa dan malah asyik bersama kawan-kawannya. (Hal ini adalah wajar, tetapi bukan bererti anda tidak pernah ada di hatinya).

contoh : Anda bercinta dengan seorang lelaki. Tapi bila tiba masa dia melakukan sesuatu yang dia suka seperti menonton bola di kedai mamak bersama rakan-rakannya, anda terasa anda dipinggirkan. Itu sifat lelaki,walaupun dia kelihatan dari luar lupa akan anda, tetapi dalam hati mereka,anda tetap ada.






2) Jika seorang lelaki benar-benar mencintai anda, dia akan menerima anda apa adanya. Tak peduli anda gemuk, hitam atau berjerawat. ( Mereka mungkin akan memberi nasihat pada anda untuk diet ketika anda merasa gemuk, tetapi mereka tulus mencintai anda).

contoh: jika lelaki itu sudah mencintai anda, walaupun muka anda tercalar kerana kemalangan atau insiden lain, badan anda gemuk kerana penyakit dan lain lain lagi, mereka tetap menerima anda seadanya.bagi mereka, apa yang ada dalam diri anda itu lebih penting berbanding fizikal luaran anda.





3) Sesekali, lelaki akan menangis. (Semua bayi, lelaki mahupun wanita menangis, dan lelaki dewasa juga memiliki rasa sedih, ketika mereka kecewa dan sedih, mereka pun boleh menangis seperti anda. Berikan pelukan dan sokongan padanya,kerana anda ada untuknya).

contoh: lelaki juga memiliki sifat sedih. Lelaki biasanya akan mengawal air mata mereka dari jatuh walau hati terluka.Namun ada ketika, lelaki terpaksa keluarkan air mata jantan kerana sudah tidak tahan atau dugaan yang terlampau berat. Gunalah kelembutan anda untuk  menenangkan mereka.





4) Wanita, adalah kelemahan setiap lelaki. (Mereka tidak akan tahan melihat air mata jatuh dari mata anda. Mereka juga tidak suka melihat anda bersedih).

contoh: sekasar mana lelaki itu, apabila melihat seorang wanita bersedih dan keluarkan air mata, lebur kekasaran yang ada pada lelaki itu.air mata wanita itu punya kuasa yang besar pada hati lelaki.



terima kasih kerana sudi membaca.contoh yang diberikan adalah idea sendiri. untuk baca fakta lain tentang lelaki boleh rujuk di Khairilz [Dot] Net.


notakaipakcekbiola: mengantuk. banyak lagi nota kena baca.



16 comments :

..me.. said...

semua btul rozuan :D

Miss Lovouis said...

Wow , nice info bro =>
Tq . (n_n)

ijam ismail said...

bw here

Ezad Skytech said...

semua macam betul je ni...:D

CekbOlat-bOlat said...

cerewettt !cekbolat list outtt

whitecappuccino said...

no 1: ya, takkan mereka nak berkepit dengan kita 24 jam..mereka juga perlu ruang untuk bersama kawan2.
no 2,3 n 4..betul!!

Miecyber said...

Entri menarik..:D

Anak Ulu Cheka said...

nom 4 tu yg paling bahaya
sejarah mengatakan
runtuhnya semua empayar dunia
kerna wanita...

アヌムちゃん said...

nice info..

JIJI YU said...

eheh..jiwangnye abam ni

Nelly The Strange said...

betul betul betul !!

Ayuni said...

sweet....

J.Syazwana said...

kadang2 lelaki ni complicated jugak eh.
hihihi

eh eh blog macam dah baru.
ke aku yang ketinggalan.
tapi nampak lebih fresh.
:)

Shafiq said...

Ternyata semua pernyataan di atas adalah betul. :-)

Iffah Afeefah said...

terbaikla

sume aku skong

Teyra Athira said...

Macam sama jehh . Huhu